Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

Ken Follett Collector’s Edition

The Pillars Of The Earth

World Without End

Twee serie in 1 doos. Totaal 7 blu-ray discs

Ken Follett collector 2Deze kon ik helemaal niet. Ik ben van de hoes tekst uit gegaan. Eentje uit 1135 en eentje in 14de eeuw van Engeland. Totaal zijn het 16 afleveringen. 4 blu-ray discs met 8 afleveringen van The Pillars Of The Earth en 8 aflevering op 3 blu-ray discs. Totaal zo’n 770 minutes. Dus een hele zit.

Ze zijn allebei gemaakt door Tony en Ridley Scott, makers van o.a. Gladiator, Kingdom Of Heaven en Robin Hood. Drie titels die ik ook in mijn verzameling heb staan.

pillars of theWanneer is het “mooi” en wanneer is “het mooiste”. Dat is voor iedereen verschillend. Nu wil ik niet zeggen dat deze serie – The Pillars Of The Earth – het mooiste is wat ik ooit heb gezien, maar het geeft wel aan hoe geweldig mooi is deze serie vind. Wow. Het beloof wat voor de tweede serie – World Without End. Maar eerste de eerste serie.

Het is het jaar 1135 en het zijn donkere tijden voor Engeland. De enige erfgenaam van de Engelse troon is verdronken bij een schipbreuk. Nu de koning op sterven ligt, ontbrandt een strijd om de macht …. Tegelijk wordt in de stad Kingsbridge een magistrale kathedraal gebouwd.

Jack-and-Aliena-screencaps-the-pillars-of-the-earth-tv-23193558-1440-900Liefdes ontstaan, vetes worden uit gevochten en complotten gesmeed. Een historische epos vol politieke intriges, romantiek, machtsstrijd en actie.

De hoofdrol wordt gespeeld door Donald Sutherland. Voor de rest, van gezicht een hoop bekende, donal sutherlandmaar de namen zeggen me niet zo heel veel.

Jammer is wel, dat in de derde aflevering Donald Sutherland al wordt onthoofd. Rol het hoofd van Donald al door het beeld beeld. Weer een idool van me onthoofd (hahahaha)

Pillars Of The Earth is een geweldige serie en is zeker het dubbel en dwars waard deze meerdere malen te bekijken. Het enige nadeel is er wel van, dat als de aflevering meer als 5 minutes bezig is, je je namen van die persoon die de muziek heeft gemaakt, producer is, de kostuum ontwerper, de persoon van de centjes, de regie enz.

Het is maar een detail, en heeft niets met de serie op zich te maken, Want die mag er zijn.

En dan de tweede serie in de box. World Without End.

World_Without_End_MiniseriesDeel 1 begin heel erg goed. Een hoop ridders, in uniform en te paard. Edward 3 wordt gekroond. Maar zo goed deel 1 begin, is deel twee, zeg maar shit. Er wordt incest gepleegd, zei verwond haar vader niet erg genoeg), een verkrachting, wat de dader met de dood moet verkopen (lekker poe) en een heks wordt bijna op gehangen.

Dank zij de in elkaar storten van het geheel ontsnap ze aan de ophangen, maar door het ongeluk komt ze in het water terecht, en verdrink daar door. En dan wordt er nog een broer verdronken, en als het dan zo ver is, schreeuw ze het uit dat haar broer is verdronken.

Ja, mooie serie …….. zeggen ze dan.

Weet je wat ik zo leuk vind aan deze serie? Dat is dat ze laten zien hoe alles gemaakt wordt. Hoe iets uit steen, uit gekapt wordt. Ik geeftom-westinjones-and-charlotte-riley-in-world-without-end toe, veel te korte stukjes.

World Without End speelt zich af in 14e eeuws Engeland, vlak nadat Koningin Isabella haar man uit de weg heeft geruimd.

Ridder Thomas Langley moet vluchten vanwege zijn aandeel in de dood van Koning Edward 2 en beland in de priorij van Kingsbridge.

003Daar ontmoet hij de bevlogen Caris, een jongedame die het middeleeuwse plaatsje inspireert om weerstand te bieden tegen de grootste krachten van haar tijd: de kerk en de kroon.

Als ik de volgende DVD in de recorder stop en hij is een paar minuten bezig, wordt er weer een dame seksueel verkracht, om het genot van een man, dat de hele serie me tegen begin te staan. Dit is geen serie voor mij, hoe mooi sommige beelden, van stoelen, banken, kandelaars en kleding, ook zijn.

Verkrachtingen, vreemd gaan, incest, dat is niets voor mij. Dus deze serie is voor mij de moeite niet waard. Daarom heb ik hem niet afgezien.

Geef een reactie

