Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

Game Of Thrones

Het eerste seizoen

Kim dit is jou schuld. Of toch van een hulp van me? Nee grapje natuurlijk. Maar ik weet dat ze dol zijn op serie.

game of thrones 2Ik zag het eerste seizoen staan. En buiten wat Youtube clipjes/aflevering die o.a. Kim eens stuurde, heb ik er helemaal niet van gezien. Van de week kwam er een hulp die het een fijne serie vond. Ik was bij blokker van de week, toen ik deze Blu-Ray van nog geen tien euro zag staan.

Ik moest gelijk aan Kim en een hulp van me denken en aan mijn hulp. Dis ik maar gekocht.

Tot voor een paar jaar terug, moest ik niet veel hebben van dit soort series. Ik kwam met een paar gelijk soortige DVD’s in aanraking. En van mijn (hulp) Beertje kreeg ik een box met een drie-tal DVD’s erin.

Bovendien wilde ik graag de serie Merlin hebben.

Game Of Thrones is een blu-ray. Een beetje vreemde verpakking. Nu zijn het 5 schijven met 10 afleveringen er op. Niets mis mee, als je het zo ziet. Maar dan ga je verder kijken. Op alle vijf de disks staat een bonus.. Op 1 staat aflevering 1 en 2. Op 2 staat aflevering 3, 4, en 5. Op 3 staat aflevering 6. Op 4 staan de afleveringen 7, 8 en 9 en op de laatste disks (5) staat alleen weer aflevering 10.

Geïnspireerd op de sage van de succesvolle fantasieboeken, Een Lied Van Ijs en Vuur van George R.R. Martin, speelt deze nieuwe HBO dramaserie game of throneszich af in een fantasiewereld waar zomers jaren kunnen duren en winters zelfs een heel levenslang.

Het is verhaal van bedrog en verraad, van adelheid en eer, van overwinningen en triomf. In de Game Of Thrones is het winnen of sterven.

Ja, als je dat zo lees, dan is het beeld, de kostuums, kastelen en interieur, heel verklaarbaar. Maar soms weet je niet of je in de middeleeuwen bent, de Vikingen (de dieren huiden, en vlechten in het haar en baard) en zelfs de Indianen (bepaalde rituelen). En bloten boresten (in groot en klein) komen er ook regelmatig in voor.

En ik moet zeggen, het is een uit stekende serie, dit seizoen 1. Maar soms weet je niet waar je naar zit te kijken. Zit je nu hier of daar naar te kijken.

Nu heb ik begrepen dat er al vijf seizoenen op DVD/Blu-Ray zijn verschenen. Ik weet niet of ik ze alle vijf seizoenen wil hebben, maar dat ik er meer zal kopen, is een ding wat zeker is.

Misschien, moet ik ze gespreid kopen. Omdat 5 seizoenen, dus een aflevering of 50, wel erg verstandig is om het snel te kopen. Dus maar serie voor serie, en wel zien hoe het verder gaat lopen. Want had ik seizoen 1 al niet in 2012 moeten kopen? Dus niet zeuren, zullen we maar zeggen.

Ik begrijp nu wel sommige mensen (Kim en een hulp van me) hoegame-of-thrones-season-3-kit-harington geweldig ze deze serie vinden. Ik had, buiten een paar aflevering op You Tube, er niets van gezien. Vorig jaar (geloof ik) heeft RTL 7 een seizoen uit gezonden. Maar die kwamen pas na 24.00 uur. Voor mij veel te laat.

Dat is weer het voordeel van dat dit series te koop zijn. Ik heb er van genoten en is zeker de moeite waard, deze nog een paar keer te gaan kijken. Voor mij, het voordeel is wel, dat ik de afleveringen door elkaar heen kan kijken. In dit geval, eerst discs 2, dan discs 5, dan discs 1 enz.

Geef een reactie

