Geplaatst in Wat me bezig hou

Perfectie

Wat is perfectie, wat is perfect. Dat zal voor iedereen anders zijn. Dus ……..

perfectiePerfect, wordt gecreëerd op een tekentafel. En dat heb ik het over uiterlijk. Je kan daar over discussiëren. Maar dat heeft totaal geen zin.

Nogmaals ik heb het over uiterlijk. Maar aan de binnenkant kan iemand zo rot zijn, als een rotte appel die al weken op de grond lig. Dus …….

Volgens mij heeft iedereen een beeld van perfectie in zijn hoofd, uiterlijke perfectie. En dat je een partner heb, die niet aan dat plaatje voldoet, lijk me logisch. Maar je partner heeft een bepaalde eigenschap, die niemand anders heeft. Houden zo, zou ik zeggen.

Maar soms ……..

Ik zat naar de TV serie The Adventures Of Merlin te kijken. En daar komt iemand (Gwen, gespeeld door Angel Coulby)) in voor, die mij aan iemand anders doet denken. Is zij perfect ……… Weet ik veel, maar ze doe me wel aan iemand denken. Is die perfect???????? Weet ik veel. Wat ik wel weet is dat het mijn zomer vakantie hulp was uit 2014, die erg veel indruk heeft gemaakt op me.

Maar het is zo makkelijk om dat te zeggen. Je ziet haar toch niet meer. En wie weet is de fantasie wel op hol geslagen, en denk je dat ze perfect is. Uiterlijk dan. En dan hou ik het maar op iemand, die er wel perfect uiterlijk heeft, voor me. En een hart heeft, dat ook wel erg mooi is (zwak gezegd zeg). Maar ja, dan krijg je weer, dat je zo beschadig bent, dat het ook geen zin heeft.

En zo hebben we altijd wel iets. Perfecte bestaan alleen op de tekentafel, maar er is geen gommetje te vinden, die het verleden zomaar even kan uit gommen. Jammer hé?

Geef een reactie

