Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

Nomad

Nu kan je over dit soort films/DVD’s zeggen wat je wilt, maar het zijn beslist geen slechte films.

nomadNomad, is een Russische achtige film. Nu weet ik niet hoe het is gesteld met U kennis van die taal, maar ik spreek hem hem niet. Het is ook een beetje vreemd om naar dit soort films te kijken. We zijn gewend natuurlijk om naar English en Nederlands talig film te kijken. Frans gaat nog enig sinds wel, maar zodra hij anders van taal is, hebben we daar moeite mee.. I\op zijn minst, ik dan.

Dit epische verhaal speelt zich af in de 18e eeuw in Kazakhstan. Een jongeman, Erali, is voorbestemd om drie vechtende stammen in Kazakhstan vredig tot elkaar te brengen.

Deze roeping ontaard echter in bloederige taferelen wanneer blijkt dat de stammen hier heel anders over denken.

Op zich is het verhaal is niets mis mee. Maar ja, het taaltje. Dan is het verhaal toch moeilijk te volgen.

Een groot voordeel is dan wel, dat je de ondertiteling uitzet. En daardoor veel meer naar de beelden kijkt. En die is op zich heel mooi. Maar of dat de bedoeling is van een film als deze, vraag ik me af. Toegegeven, het oog geniet volop. Ook van een mooi meisje in de film.

Maar het is geen film die veel op zal staan. Maar ja, gezien de prijd van amper 3 euro, is dat ook niet echt erg. Een voor de beelden, is dat zeker meer dan waard. Maar als je nu aan mij vraagt, waar gaat hij over, dan moet ik toch de achterkant van het doosje erbij halen.

Geef een reactie

