Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

Merlin – The Adventures of ……. 4

Seizoen 4 – The Darknes Hour Is Just Before The Dawn

Vol. 1 en 2

Seizoen 1 kan ik maar niet te pakken krijgen. Ik heb al wel Seizoen 2 en 3

merlin 4 vol1Na lang zoeken, heb ik Seizoen 4 gevonden. Weliswaar in vol. 1 en vol. 2, maar je heb iets, zullen we maar zeggen. Hij is voor de prijs van bijna 50 euro in zijn geheel te koop. Dat ik veel te duur. Want als je voor die prijs dan ook nog het vijfde seizoen moet kopen, wordt het allemaal wel heel erg duur. Ik heb seizoen gevonden en twee delen. Als ik zo het vijfde seizoen ook kan kopen voor die prijs, dan heb ik het goed gedaan.

Nu ben ik dol op deze serie. Je kan me, bij wijze van me er ’s nachts wakker voor maken. Seizoen 2 en 3 heb ik dan ook al veel keer gezien. Ik heb ze allemaal op TV gezien en ook op de film zender PopCorn Time. Dus ik heb niets gemist. Maar je wilt het toch zelf hebben, want op de PC kijken, is niet mijn ding.

merlin 4 vol 2Of wachten tot de TV hem herhaald. Maar dat zal wel niet.

Op vol 1 zijn de afleveringen 1 t/m 6 te zien en op vol. 2 de afleveringen 7 t/m 13. De pest is alleen dat ik deze twee volumes niet op de zelfde dag in huis had. En dat zal je altijd zien, eerste Vol. 2 en daarna vol. 1 pas.

Het voordeel is wel, dat je twee verschillende hoezen/dozen heb. En in Vol. 2 (heb ik weer – hahahaha) mijn mooie Gwen op de hoes staan. Ze stond al op een DVD in Vol 1, maar ja, nu weet ik niet hoe het met U speler is, maar bij mij is het zo, als de DVD in de speler zit, ik niet meer het fotootje kan zien (hahahaha).

emrysIn deel 3 eindigde men, dat Merlin het zwaard in de steen, met zijn magische krachten, zetten. In deel vier heeft Morgana een vriendje, de oom (Agravaine) van Arthur, erbij om haar vieze plannetjes te smeden.

King Uther, de vader van Arthur overlijd in de derde aflevering. Hij raakt ernstig gewoond, nadat hij zijn zoon heeft gered. En Morgana heeft een smerige plannetje om hem te laten sterven.

Verder wordt hier in dit seizoen 4, de identiteit onthuld van Emrys. Dus er is genoeg te beleven en te zien. Heerlijke serie, die van Merlin.

Arthur, nu Koning Arthur, vraagt Gwen ten huwelijk, maar mede door de invloed van mijn oom, gaat het huwelijk niet door en wordt ze uit Camelot verbannen. Gelukkig gaat Agravaine, de oom, (lekker!) dood. En Morgana, even dacht ik, gelukkig die is er ook geweest.

In aflevering 12 en 13 (The Sword In The Stone 1 en 2) trek Arthur het zwaard uit een rots blok. Merlin ontmoet zijn moeder en op die dezelfde plaats, is Gwen daar. Het zou niet een serie zijn, als het weer goed kwam tussen Gwen en Arthur, en op het eind van de 13de aflevering trouwen ze eindelijk met elkaar. Ja, wordt Arthur eindelijk verstandig.

Vol. 1 kreeg ik op 6 november 2015 binnen en Vol. 2 kreeg ik ook op 6 november 2015 binnen.

005Vol. 1 en Vol. 2 staan op drie DVD, dus in totaal 6. Het mooie van deze uitvoering is, dat in zowel Vol. 1 als in Vol. 2 op de derde DVD, geheel gevuld is met bonus stukken. Film beelden die niet zijn gebruikt, een documentaire over de serie en nog veel meer.

Op naar seizoen 1 (is besteld) en seizoen 5. Kan niet wachten op het vervolg. En dan heb ik hem compleet. Hij kan niet al meer stuk. Bovendien gaat hij over mijn held: King Arthur.

Geef een reactie

