Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

Merlin – The Adventures of ……. 1

Seizoen 1

Nu is het normaal, toch, dat je bij de eerste aflevering begin. In dit geval, de eerste aflevering van het Eerste Seizoen.

merlin seizoen 1 nummer 2Nee, ik begin dus bij seizoen 2, daarna 3 en daarna 4 en dan pas het eerste seizoen.

Zoals ik al meer schreef, ben ik dol op de serie Merlin, The Adventures of. Lange tijd, en na een paar besteld te hebben (nou ik niet, maar mijn Beertje, dan) heb ik eindelijk seizoen 1. Ook dankzij Beertje. Het is dan wel geen nieuwe, hij is tweede hands, maar eindelijk.

Seizoen 5 is er op dit moment helemaal niet. Dus moet ik wachten. Het is natuurlijk heel vreemd, dat je het eerste seizoen niet heb. Want de start van zo’n serie mis je gewoon.

004We zien nu, hoe Merlin en Arthur elkaar hebben ontmoet. En we krijgen ook te zien hoe Arthur verliefd wordt op de Gwen. Dat mag eigenlijk niet, omdat Arthur de zoon van de Koning Uther is, en Gwen een huis bediende. Hij kom er gelukkig achter dan liefde niets te maken heeft met de afkomst van iemand. De mazzelaar, die Arthur.

De ontmoeting tussen Merlin En Arthur gaat niet over gladden wegen. Merlin komt op Camelot terecht en gelijk zie hij een onthoofding van iemand die magic heeft gebruikt. Daarna noem hij prins Arthur een ……… lamzak, of zoiets. Hij red het leven van Arthur 10998014_444824569021976_5937751493001399357_nen wordt door Koning Uther tot lijfwacht en bediende van Arthur aan gesteld.

We zien ook hoe Gwen in de serie komt. En natuurlijk wordt zij weer van alles en nog wat uit gemaakt en veroordeeld tot de brand stapel.

En wie de moeder van Merlin is en hoe deze elkaar allemaal kennen. Ook hoor Merlin voor het eerste de naam van Emrys. Hij snap er wel niet van, maar in het seizoen 4 wordt het duidelijker. En zo zie je maar. Altijd eerst met seizoen 1 beginnen, Con, dan snap je het allemaal beter (hahaha).

Ja, hoe het afloop weet ik al wel. Maar dat is weer het voordeel van je eerst bij het tweede seizoen begin. Zo heeft ieder nadeel zijn voordeel (wie zei dat ook alweer)

Het is weer smullen geblazen, voor me. De zwaarden, de kandelaars, het kasteel, de stoelen en de tafels en de mooie kledij die er wordt gedragen. Kortom …….. gaat dat zien.

Nu seizoen 5 nog en dan ………….

Geef een reactie

