Geplaatst in Middeleeuwen

Alexander De Grote

Henk Singor schreef in Geschiedenis Magazine nummer 7, jaargang 50, oktober 2015 een artikel over Alexander De Grote.

006

Ik zelf kon het magazine eigenlijk niet. Natuurlijk had ik het wel eens 007zien staan in de kiosk, maar nooit interessant genoeg gevonden om het te kopen. Mijn oog viel op de naam Alexander De Grote. Nu vind ik alles interessant wat er over de Middeleeuwen is geschreven. Dus toch maar eens gekocht.010

Nu ga ik hier niet het hele artikel over schrijven. Bovendien, zou ik dan meerdere artikelen uit het magazine, hier kunnen plaatsen.

Alexander De Grote wilde heersen over heel Azië, zelfs de wereld. Hoe onmogelijk die droom was, weten we nu. Maar toch was hij geen onrealistische fantast. Hij had een heel pakker “dromen” en verlangens die in principe realiseerbaar waren, maar door de omstandigheden net niet of net niet helemaal hun vervulling vonden.”

Zo begon het artikel De Zeven Dromen Van Alexander De Grote.

Nu noem ik al;leen maart de zeven dromen, die in het aryikel vetrmeld worden.

Droom 1 / Zelf God Worden

Droom 2 / Heersen Over Alle Mensen

Droom 3 / Erkenning Door De Overwonnen Adel

011Droom 4 / Naar Het Einde Van De Wereld

Droom 5 / Versmelting Perzen En Macedonièrs

Droom 6 / Onderwerping Van Afrika En Europa

en de laatste droom, Droom 7 / Afschaffing Griekse Tirannie

Henk Singor doceerde oude geschiedenis aan de Universiteit Leiden. Hij publiceerde onder andere De Komst Van Alexander. Alexander De Grote en zijn nalatenschap in Azië (Ambo Anthos) 2010.

`Alexander wilde de adel van het verslagen

Perzische Rijk nauw bij het bestuur van

zijn imperium betrekken`

012Wij kunnen een vrij gedetailleerde politieke en militaire geschiedenis schrijven van Alexanders regering en speciaal van zijn immense veroveringstocht tot diep in Azië.

Mocht je kans krijgen deze magazine te kunnen kopen, het is zeker de mooie waard om het te lezen. Zeker als je net als ik, geïnteresseerd ben in Geschiedenis. Bovendien staan het nog wel verschillende artikelen in die zeker de moeite waard zijn om het te hebben.

Op internet kun je ook terecht www.geschiedenismagazine.nl

Geef een reactie

