Geplaatst in Wat me bezig hou

Mijn tijd weer besteed

Terwijl buiten men al volop aan het knallen is, dacht ik, ik ga de studio eens een beetje opkrikken.

Ik was net bezig toen Gouden Hertje me belde. Ik ben niet zo heel rap, dus ik miste de telefoon. En uurtje later, belde ze weer, en weersamen studiowas ik te laat. Ik dacht even terug bellen.

Het was Gouden Hertje, een hulp van me, die me even een fijne oudjaar avond wenste en een gelukkig nieuw jaar. Dat was héél erg lief van haar. Van Beertje kreeg ik trouwens een kaart in de brievenbus. Wat zijn ze toch bijzonder lief voor me.

Maar daarna, weer terug in de studio. In totaal heb ik 25 gitaren. Twee ervan staan in mijn woonkamer. Ik heb er tien in de studio gelaten, 3 bassen en 7 elektrische gitaren. De rest heb ik netjes in gepakt en ze op geborgen.

002Ik zal je uit een droom helpen, ik doe er niet een weg. Ondanks ik eigenlijk niet meer kan spelen, ruim ik ze beslist nooit op. Ik weet je mag nooit, nooit zeggen, maar hier weet ik het wel zeker. Er zitten zoveel fijne en mooie herinneringen aan, dat ga ik beslist niet weg geven, of verkopen.

Niemand weet wat een gitaar voor mij betekend. En niemand zal ooit het zelfde voelen wat ik voel. Het maak me totaal niet uit of ik het nu wel kon of niet. Altijd en eeuwig was het de gitaar, om met alle problemen, eenzaamheid, of wat dan ook, die mij helpte. En nu ik door een ongeluk, niet meer, of zo goed als niet meer, kan spelen, ben ik diep, maar echt diep on gelukkig.

Iedereen heeft een “hou vast” in zijn leven. En als dat, om wat voor rede dan ook, weg valt, ontstaat er iets waar heel, maar dan ook heel moeilijk, me te leven valt.

Terwijl ik eigenlijk toch bezig was, heb ik hem maar gelijk op geruimd. De papiertjes met noties erop, kabeltjes en meer van dat soort dingen, op geruimd. Het stof is weg gehaald, en heb geveegd/gedweild op de vloer. Nu is hij weer schoon. Ja, dat moet gewoon van tijd tot tijd gedaan worden. Tenslotte wil ik toch in een opgeruimde ruimte zitten.

Ik leg een matras op de grond, en ga de hele nieuwsjaarsdag dag, in de ruimte op liggen (hahahaha)

Geef een reactie

