Geplaatst in Indianen, Wat me bezig hou

Waar hoor je bij?

Het is een beetje moeilijk om uit te leggen, maar het gevoel waar hoor ik nu bij, komt wel erg vaak naar voren.

In 1993 (dacht ik) was mijn geboorte data al totaal anders dan dat mij altijd is verteld. De vraag die ik dan stelt is; was het in 1993 verkeerd, of was het in 1954 al niet goed. En waarom heb ik dat nooit eerder gezien, of gemerkt. Het is en het blijf raar, vreemd, onbegrijpelijk, voor me.

Het is iets waar je toch nooit achter zal komen. De vraag is, of je dat wel wil. En eigenlijk is het antwoord heel makkelijk, maar het roept wel enorm veel vragen op. Nu ben ik iemand die zich verdiept in verschillende horoscopen. Zowel de Westerse, de Chinese en die van de Indianen.

india vrouw paardMaar je twee geboorte data hebben, dus in mijn geval, een Stier en Kreeft, wordt het toch een beetje moeilijk. Volgens mijn I.D. ben ik kreeft. Maar vervolgens waar ik achter ben gekomen, ben ik een stier. Dus bij de horoscoop van de Indianen, ben ik als stier, een Bever en als kreeft een Specht. Maar beide hebben een andere uitgangs punten. Net zoals dat is bij bij de Stier en Kreeft (westerse).

Nu ben ik erg geïnteresseerd in alles wat met Indianen te maken kreeftheeft. Al sinds 1973 wil ik daar meer over weten. Dus ook in de horoscoop ervan. Maar dan kom je toch in de problemen. In het artikel Kracht- en Totemdieren schreef ik er al iets over. Over foto’s ophangen. Welke dier een belangrijke rol heeft gehad en diepe indruk heeft gemaakt op mij, waar ik me tot aan getrokken voel, welk dier ik als kind en nu interessant vind. Nou ja lees het artikel maar.

Maar je komt dan wel voor een dilemma te staan. Als Stier ben ik Bever maar als Kreeft ben ik Specht. Dus van wie moet ik nu een foto of tekening op hangen? Een Hammerhead (haai, vind ik wel een kolossaal dier. Maar dat dan meer terug naar The Who’s John Entwistle, net zoals van spinnen (verdiep je een beetje in John Entwistle, dan weet je waar ik over praat. Nu hadden wij als fan van The Who onder elkaar een bij naam, en die van mij was Hammerhead, dus gebruik ik al, weet ik veel hoe lang, de naam Hammerhead Place.

En spinnen zijn veel nuttigde, dan de meesten mensen denken. Verdiep je daar ook eens in.

Dus was ik in een dierentuin, wilde ik graag de haaien en de spinnen zien. En dan heb je nog zoiets als dat er wat dieren zijn die me intrigeren. Zo is daar een hond. Maar heeft dat niet te maken dat ik als 10 jarige door een hond ben aan gevallen? Een slang vind ik zonder meer een eng beest, maar mijn kleinzoon is volgens de Indianen horoscoop een slang. En mijn klein zoon is zo’n lief, schattig manneke.

11899886_1640796169470739_5376116751410369313_nEn als je aan mij vraagt welk dier ik altijd wel aantrekkelijk, mooi of leuk vond, kom ik weer uit bij een leeuw, een beer een paard en een hert. Toch drie die elkaar wel als voedsel lusten geloof ik. Dus is het voor mij een moeilijke keuzen. En later kwam daar o.a. een uil bij.

Nu zijn er wel bepaalde verklaringen voor. Bij de Chinese horoscoop ben 005ik een paard. En mijn zoon en dochter zijn bij de indianen een hert. En iemand is een beer, een hele lieve hulp van me.

De uitkomst van bij de westerse horoscoop voel ik me wel sterker aangetrokken tot een stier. Maar de eerste 40 jaar van mijn leven hebben ze wel gezegd dat ik een kreeft ben. Dus daar zit het wat te wringen.

Dus de vraag, waar ik nu bij hoor, ik weet het niet. We houden het maar op wat in I.D. staat. Maar toch wring dat op een op andere manier.

Ik ben volop bezig mij zelf te zijn en er op uit te gaan. Als je dan ook geen bericht krijgt van anderen, nadat je ze ge-e-maild heb …… ja dan hou het echt op voor.

Geef een reactie

