Geplaatst in Castle Home Studio

Studio Opnieuw Ingericht

Sinds mijn ongeluk, in 2011 ben ik eigenlijk al bezig om mijn gehele studio te veranderen, hem zo optimaal mogelijk te maken voor mij.

005Dat heeft al heel wat tijd gekost. Eerst een hele hoop instrumenten en effecten weg gedaan. Het resultaat was, dat ik me er goed bij voelde, maar al een paar jaar was het gevoel ook, dat dit het nog niet was.

Ik ben in 1968 begonnen met gitaar spelen, en heb bijna vanaf die tijd wel een bandrecorder gehad, om bepaalde dingen vast te leggen. Al was het maar mijn gitaar lessen.

Het was voor mij een enorme shock toen ik na het ongeluk het allemaal niet meer kon. Je wil er in het begin niet echt aan, maar als je na ruim 1 jaar er achterkomt dat er iets moet gaan veranderen. Je heb eigenlijk geen keus. Of aan modderen met wat je nu deed, of 008kijken of het weer rendabel kan worden, zodat je er weer opnieuw plezier van kan hebben.

De keus was na een hele tijd makkelijk.

Maar altijd wringde het bij me. Dit was het niet en het plezier ebte langzaam weg. Het was on begrijpelijk voor me. Mijn hele leven lang had ik in mijn huis een muziek studio. Tot ergernis van mijn (ex-) vrouw. Je rommel maar een beetje door, tot op het 006moment dat het echt niet langer meer kan. Dus de schop erin.

Maar dan kom het besef dat je wel kan blijven denken, maar als je niets doe, dan gebeurt er ook niet en kom je er nooit achter. Maar zoals alle veranderen in huis, eerst rotzooi maken en dan pas herinrichten. Dus ik moet er ook aan geloven.

Het fijne is wel, dat je wel een groot idee heb, hoe je het allemaal wilt hebben. Tenslotte heb ik er er weken over na gedacht.

Dan beginnen. Ik loop niet zo heel goed, dus vaak door de spullen op de grond, mijn nek gebroken, zullen we maar zeggen. Ik begon met een soort tafel te zetten (die ik nog had staan van mijn oude studio. Daarop wat effecten, mijn opname recorder en mijn kleine synthesizer. Dan weer de rommel op ruimen. Heel veel elektrische snoeren op de grond. Maar ja, vallen doe je dan ook steeds. Dus maar oppakken en in een tas doen. Is een stuk makkelijker. Je slaat je zelf voor je hoofd: had ik daar niet eerder aan kunnen denken.

De gitaar hoek ook net iets ander zetten. De keyboard op de hoek van de vrij gekomen plaats zetten en de laptop op de werk tafel.

Dan heb je het probleem van sommige was stukken te drogen. Dus rustig een gaan zitten en kijken hoe het moet.

Dan staat alles zo’n beetje. Ook de de rommel op de grond is er nog steeds. Maar het word dan toch tijd om het grootste deel aan te sluiten. Je wil toch een beetje resultaat. Maar dan kom de eerste tas weer te voorschijn. In de woonkamer ga je draaitje voor draaitje uit elkaar halen, zodat het weer bruikbaar word.

De studio ruim 5 jaar geleden.Vorige week was het zo, door al die draaiden die ik nodig had, zei de stroom toch tegen me, bekijk het maar.

Het heeft bij elkaar toch wel een paar dagen geduurd. Eer alle op zijn juist plaats stond, alles wat opgeruimd, en was aan gesloten.

Maar het resultaat mag zijn. Het uiterlijk dan. Of alles naar mijn wens zal werken, dat heeft een tijdje nodig, denk ik maar.

De studio is lang niet zo groot, uitgebreid meer als een jaar of 5 geleden. Maar gezien, de muziek die ik vandaag de dag nog kan maken, heeft het allemaal niet meer nodig. Vaak is een akoestische gitaar al voldoen. Maar als je al zolang een huis studio heb, blijf je studio anno 2016bezig om hem zo te creëren, dat je er na het ongeluk nog best iets mee kan doen. Al is het maar rond kijken, terwijl je weet dat hij zoveel kleiner is geworden.

Maar ja, wel zijn nu wel op het punt aan gekomen, tot hier. Ik weet zeker als ik van mijn balkon afspring naar beneden, ik het wel zal overleden. De apparatuur overleefd die val beslist niet,

Geef een reactie

