Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray, King Arthur

Merlin 5de Seizoen

Vol. 1

en

Vol. 2

Nu is het gewoon dat je eerst met Vol.1 begin en dan Vol. 2. Maar wegens omstandigheden begon ik met Vol. 2. Hieronder lees U wel waarom.

Jawel, eindelijk nu ook seizoen 5. Okay wel weer in vol 1 en vol 2, maar ik zeg altijd maar, beter iets dan niets.

Beertje heeft deze al in december 2015 (net voor de Kerstdagen) besteld. Maar, ja de feestdagen. Ook zij hebben er last van. Maar hij is er eindelijk. Althans eerst vol2 natuurlijk. Want zo gaat het altijd.

En natuurlijk moet je wachten op vol. 1 en daar beginnen te kijken. Maar ook natuurlijk is wel, dat je gelijk gaat kijken. Dus bij aflevering 1 en niet zoals ik bij aflevering 7.

seizoen 5 vol 2Het begin wel met een grote shock in de aflevering ? Mijn geliefde Gwen vergiftig King Arthur. Ze heeft zich laten betoveren door Mongana. Hoe dat is gekomen kunnen we pas zien als ook Vol. 1 is aan gekomen en deze kan zien. Maar het is en blijft een grote bits, die Mongana.

Het is echt een spannende 5de seizoen. Op facebook wordt er wel geroepen om een 6de seizoen, maar gezien het einde, geloof ik daar niet zo in.

Dan zeg de stervende King Arthur tegen Merlin: I don’t want you to change. I want you to always be you. I’m sorry about how I treated you

We hebben ze nu alle vijf seizoenen kompleet. Van seizoen 6 is spraken, daar heb je het dan mee gehad. Want p het einde geef Merlin toe aan Arthur dat hij de tovenaar is. En de draak zeg op het einde Arthur will rise again. Vervolgens gooit Merlin het zwaard in het meer. Een hand reis uit het water en vang het zwaard op en daarna verdwijn de hand met het zwaard het meer in.

002 en 003 samenOok deze box bestaat uit 3 DVD. Op de derde staan bonus stukjes op, waaronder de Making Of ……… Een ieder weet wel dat ik van dit soort dingen smul.

Een paar dagen later, nog steeds is dat een raadsel, niet alleen voor mij maar ook voor Beertje, arriveerde Vol. 1. Op 13 januari. Beertje had een mail gekregen dat ze allebei verzonden waren. Raar, dat is er toch zoveel verschil in zit. Vol. 2, kwam op 9 januari 2016 aan.

Zoals ik al schreef, ben je halve wegen het seizoen begonnen en weet je niet precies het hoe en waar om. Maar als Vol. 2 op 9 januari al komt en vol. 1 vier dagen later, dan dan is het allemaal heel moeilijk. Maar bij het zien van deze vol. 1 wordt alles heel duidelijk (het was al duidelijk voor me, omdat ik het al op Internet en TV had gezien, maar toch.

Natuurlijk zijn er op deze vol. 1 en vol. 2 weer volop extra te zien. Zoals The Making Of ……. Delected Scenes, Out Takes, Superfan Video Callery en Storyboards.

Dit maak het geheel serie van 5 seizoenen kompleet

Mocht je niets anders te doen hebben, kijken dus, als het kan. Anders is het op Internet wel ergens te zien, bij verschillende film sites. Want hoe deze afloopt, vertel ik nog niet. Eerst maar eens een paar maal bekijken, dus komen daar zeker in een later stadium op terug.

Geef een reactie

