Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

De Kleine Eenhoorn

botoverende film

Het zou zo’n jaar geleden geleden zijn toen ik van mijn beertje een box met drie DVD’s erin kreeg.

006De Kleine Eenhoorn, De Elfenkoning en de Laatste Dwerg, moesten er inzitten. Ik schrijf echt, moesten. Wand hoe mooi de doos ook was, en de drie DVD doosje, bij het opendoen, zat er gewoon niets in. Leeg dus. Geen DVD’s.

Nee, geen kwaad woord over mijn beertje, want anders heeft je tandarts weer werk te doen.

Om een lang verhaal kort te maken …….. ik zat dus met een mooie doos, maar voor de rest niets. Nu ging het in eerste instantie om de film De Kleine Eenhoorn. Ik wilde over de eenhoorn gewoon meer te weten te komen.

001Nu zat ik laatst naar een aflevering van Merlin te kijken, toen daar een aflevering was, waar de Eenhoorn de hoofdrol in speelde. Toen moest ik weer aan dit voorval denken.

Gelijktijdig zag ik op een facebook een spelletje/voorspelling staan. Ik meedoen, en daar kwam de Eenhoorn weer.

1002004000036041Ik bij Bol.com gaan kijken of deze nog te koop was. En ja hoor.

En het was weer mijn beertje, die hem bestelde voor me. Die lieverd. Ik nog zeggen tegen haar, dat haar vader die DVD maar moest betalen. Ze keek me aan, en moest lachen. Inderdaad, die lieverd.

Oké, ik moest een paar dagen dagen wachten voor hij er was. Ze had gelijk een DVD van Merlin en Maleficent voor me besteld. En die kon ik de andere dag al kijken.

Het is een kinderfilm natuurlijk. Maar ik ben nog een kind toch.

Dit is wat er op de doos stond als beschrijving:

Als Polly bij haar opa op de boerderij getuige is van de geboorte van een boodschapbijzonder eenhoorn veulen, besluit ze het dier onder haar hoede te nemen. Maar het blijkt nog een hele klus om een eenhoorn veulen groot te brengen! Als de gemene directeur van het circus achter de opmerkelijke verschijning komt, zet hij zijn zinnen op de eenhoorn. En tot overmaat van ramp wordt Molly naar een internaat gestuurd… Beleef in deze bijzonder familiefilm mee hoe Polly een moeilijke maar dappere beslissing moet nemen om haar geliefde eenhoorn te beschermen!

002De acteurs zijn George Hamilton, Emma Samms en Joe Penny. Het is 1 DVD disk en duurt 90 minuten. De film zelf komt uit 1997 en is in 2006 op DVD verschenen. Of ik er wijzer van ben geworden weet ik niet. Wel een stuk blijer, want het is een goede en leuke film. Zeker de moeite waard om hem te bekijken/kopen. Van mij mag hij blijven.

Dat Zap deze jeugd/kinderfilm nog niet heeft uit gezonden, is mij een raadsel. Of heb ik wat gemis.

 

Geef een reactie

