Geplaatst in Wat me bezig hou

Slechte droom nadat ik slecht nieuws had ontvangen

Het Is

En blijft

Haar

Vader

Soms krijg je bericht, dat slecht nieuws is.

Als je te horen krijg dat iemand haar vader erg ziek is, en dat hij met spoed bepaalde onderzoeken in het ziekenhuis moet ondergaan, dan is de optel soms erg makkelijk.

Nu ben ik zo, dat die dierbare persoon me erg aanspreekt. Dus als ze met slecht nieuws komt, is dat ook slecht nieuws voor mij. En nee, het is niet mijn liefje of zo hoor.

Haar vader blijk die vreselijk K ziekte te hebben. En hoe je het ook bekijkt, het is en blijft haar vader. Leeftijd maakt totaal geen verschil.

Nu moest ik daar de gehele (maan-) dag aan denken natuurlijk. Toen ze mij dat nieuws vertelde, vielen de tranen van verdriet op de grond, natuurlijk.

Die nacht heb ik er blijkbaar ook over gedroomd. Ik zal proberen het te beschrijven

Ik mijn slaap kreeg ik een briefje in mijn handen. Deze was in een enveloppe gestopt. En zat tussen de post. Ik maakte het open en zag iets vreselijk staan. In, voor mij in die droom, hanenpoten schrift stond er op dat ik men de ruzie had gehoord en dat men met tranen in de ogen van mijn huis vandaan liep.

Helaas kon ik niet het einde lezen, dus ook de afkomst van dat briefje niet. Terwijl ik zo mijn best deed, werd ik wakker, want ik moest naar de WC toe.

Het verhaal, gebeuren bleef mij eigenlijk een hele nacht bij me. Nadat ik die morgen om boodschappen was geweest ben ik gelijk voor de post wezen kijken. Gelukkig v oor mij, geen briefje. Dus was het een droom.

Toch blijft hij hangen. Want hij heeft iets te betekenen. Ik bedoel, ik heb slecht nieuws gehad van haar over d’r vader. En natuurlijk barsten ze in tranen uit en toen ze bij me weg ging liepen haren tranen nog over wangen.

Op dinsdag heb ik haar even gebeld. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik bang was voor mezelf. Ik bedoel, ik heb nog al de neiging om te lachen om iets. Ook om vreselijke dingen. Ik weet er vaak geen raad mee, dus doe ik het zo. Omdat ik beslist niet op die manier de “mist” in wilde gaan, heb ik mezelf heel hard en goed toe gesproken. Want er is absoluut nooit en te nimmer een grapje over te maken.

Gelukkig kon ik me inhouden en er op letten dat ik niet lachte.

Met haar ging het wel …… (ja wat is in deze situatie ging wel?) maar, met met haar vader niet. Hij moet a.s. Vrijdag 19 febr. Een kijk operatie ondergaan om precies te weten wat er aan de hand is. Maar volgens haar, is het niet goed.

Zelf weet ik niet precies hoe ik er mee moet omgaan. Dus als ik het al niet weet, mag ik dat niet van haar verwachten, toch. Want het is en blijft haar vader. De man van haar moeder en de vader van haar broer.

Er is niets dat ik voor haar kan doen. Shit.

Geef een reactie

