Geplaatst in Indianen

SJAMANISME – THERAPIE – HEALING 2

Mijn Oude

Ik

Komt Langzaam

Weer Terug

 

Op 13 januari 2016, schreef ik hier een stukje van de Sjamanisme Therapie dat ik een paar dagen ervoor (7 januari 2016) had gehad.

il_340x270.601141762_epupToch een gevoel wat ik al jaren niet meer gehad heb. Hopelijk zet het door. Ik eindigde met “En kon ik hier nog op terug”. En dat wil ik nu doen. Nu zijn we ongeveer 6 weken verder. En ik hoef niemand iets te zeggen dat er toch wel iets is veranderd.

Nu weet ik niet of het met deze therapie te maken heeft, Maar ik kan niet anders concluderen dat het daarna gewoon anders, misschien beter, gegaan.

Nu heb ik al een week of zo, geprobeerd om er iets over te schrijven. Want ik weet gewoon, alles wat een mens, wat men overkomt is vruchten vol, is bewust zo. Het probleem is echter wel zou, dat je bepaalde dingen niet begrijpt. Waarom moet dat zo gebeuren, waarom moet het mij toch overkomen.

000 mijn beertjeNu heeft er een man, (de Amerikaan Rick Chapman, als ik je naam mag noemen?) mij eens gezegd, je begrijp pas iets, als je er zelf aan toe ben, om het te begrijpen. Dat heeft hij zo’n 35 jaar geleden tegen me gezegd. Op dat moment had ik zo iets van, ja dat zal wel. Maar nu begrijp ik zo goed wat hij daar me bedoelde.

Het ik de laatste tijd heb mee gemaakt, in de goede zin van het woord, is heel moeilijk om op te schrijven voor. Er zijn dingen gebeurt, wat moest gebeuren. Ook al zijn ze on verklaarbaar. Plots gebeurt het dat alles op zijn plaats valt, dat je ineens foto kan vinden, die alles zeggen voor je, en juist daardoor een antwoord krijgt.

Of het door de Sjamanisme therapie komt????? Het moet eigenlijk haast wel. Ik heb er geen andere verklaring voor.

Zo kwam ik laatst een foto tegen van een bruine beer met een indiaan. Toen ik die foto zag, moest ik aan twee mensen denken. Aan mijn mama maar ook aan iemand die ik later, Mijn Beertje, ben gaan noemen. Want hoe je het ook bekijk, de vraag die ik had en misschien nog wel heb, waarom zijn die twee op precies dezelfde dag jarig.

Ik heb wel dat men jarig is, een dag ervoor of een dag erna, maar deze twee zijn de enige die op dezelfde dag jarig zijn. Er zit een enorme leeftijdsverschil in. De ene was nog lang niet geboren op het moment dat de andere overleed. Nu geloof ik in reïncarnatie, maar om nu te zeggen dat mijn beetje de reïncarnatie is van mijn mama, dat gaat een beetje te ver.

Het enige wat ik kan bedenken, en waarmee ik prima de luxe, mee kan leven is, dat mijn beertje mijn figuurlijk en schop onder mijn bips heeft gegeven, juist om te zeggen, jou mama is lief, jou mama is de enige. Jou mama heeft je gebaren. Hou ze in eren.

En, wat ik van reïncarnatie weet, kan het eigenlijk helemaal niet. Dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met hoe mijn mama of mijn beertje, er uit zagen/zien. Het enige wat ze gemeen hebben, is dat mijn oma van donkere huidskleur afkomstig is, en mijn beertje dat nu is. Maar wat er nu gebeurt, gebeurt niet voor niets. de Sjamanisme therapie heeft daar iets me te maken. Door die therapie zijn er wel bepaalde gesloten gebeurtenissen in me geopend. Alsof ik dingen nu allemaal begrijpt.

Nu weet ik iets van horoscopen. Ze is altijd van de 23ste tot de 23ste. Ben 003 paard met veren 2je geboren op b.v. De 24ste, dan zit er in je horoscoop nog iets van de vorige. Maar allebei op de 27ste? Dan zijn dat gewoon dezelfde horoscopen. Dat kan niet anders. Ik weet er veel te weinig van, maar, om enig verschil te krijgen, moeten je dan het tijdstip kijken waarop men is geboren. Het is makkelijk om er achter te komen, op welke uur mijn beertje is geboren (als ze dat weet natuurlijk), maar van mijn mama weet ik echt niet, en kan het haar, helaas, niet vragen.

En dan zeg ze, dat ze twee weken te laat is geboren, volgens de uit gerekende data. Ja, maak het nog een beetje moeilijker voor me (hahahaha)

Maar het blijf vreemd. Nu hou ik van horoscopen. En omdat ze alle twee Maagd zijn, denk ik automatische aan ze als ik iets opzoek over het sterrenbeeld Maagd. Is het niet aan de ene, dan wel aan de andere. En op het eind zijn deze twee met elkaar verweven.

En haal nu geen dingen voor de geest, die er helemaal niet zijn. Dat is jou, de lezer/lezeres, interpretatie.

Een tijd geleden zat ik wat rond te kijken op FaceBook, toen ik een foto tegen kwam van een Indiaan en een bruine beer. Nu is dat in mijn geval niet zo heel moeilijk,want naast artikelen en foto’s van de Middeleeuwen, ben ik ook altijd op zoek naar foto’s van Indianen.

Nu zoek ik altijd de horoscoop van de Indianen, voor mij bekende mensen. Die ik op een bepaalde manier lief heb.

Een leuke bijkomstigheid is, dat ik bij de Chinese horoscoop Paard ben. Het was weer op FaceBook dat ik bij de Indianen een foto vond van wat paarden met veren. Ik weet niet of dat nu voor mij is bestemd, maar de foto paste wel heel mooi in het rijtje van foto’s waar naar ik op zoek ben.

Wat mij verder nog erg opvalt aan deze Sjamanisme therapie is, dat ik juist daardoor weer mijn interesse terug krijgt in mensen. Ik bedoel, ik kan me langzaam weer uiten in mijn gevoelens naar andere toe. Zeg maar, mijn eigen oude ik, komt langzaam terug.

Inmiddels, op woensdag 24 februari, heb ik tweede sessie gehad. En dat beslist de laatste niet zijn, als ik het voor het zeggen heb.

Deel één is hier te lezen: https://cmmoerenhout.wordpress.com/2016/01/13/sjamanisme-therapie-healing/

In deel drie kom ik daar zeker nog op terug. Dus blijf lezen, zou ik zeggen. Want deze Sjamanisme therapie, blijft me, gelukkig, bezig houden.

2 gedachten over “SJAMANISME – THERAPIE – HEALING 2

Geef een reactie

