Geplaatst in Wat me bezig hou

Veertjes

Ik

Zal

Wel

Een

Veren-tik

Hebben

Ja, ik ben dol op veertjes. Al mijn leven lang (zolang ik het me kan herinneren).

008Veertjes kom je bij mij overal tegen. In de woonkamer, op mijn verschillende hoedjes en zelfs, met tijden, in mijn oor.

Waar die tik (als je zo mag spreken) vandaan kom weet ik niet. De meeste zijn erg mooi en de meeste zijn ook erg zacht, donzig.

3 hoedjes samenLaatst was ik bij het winkel Bazaar op het Ambachtplein. Toen ik er binnen kwam, zag ik dat ze zakjes met kleine veertjes verkochten. Zonder er bij na te denken, stopte ik ze in mijn mandje en deed mijn boodschappen verder.

Op mijn sier tafeltje (ik noem het zo maar) heb ik een bakje staan waar naast een stukje gevonden houd, prachtige veren zitten. In een ander bakje heb ik de kleine veertjes uit de Bazaar winkel. Op mijn middeleeuwse hoed heb ik veertjes zitten. Opo een paar gewone draag hoeden, heb ik veertjes zitten en ik heb zelf twee oorbelletjes, met veertjes er aan.

3 bakjes verenEn dan heb ik ook nog een paar dreamcather (Droomvanger) met veertjes er aan. Dan nog een paar veertjes in een tinnen beker naast de TV en tot overmaat van ramp, ik schrijf nog (doe een poging dan) met een veer.

Veertje overal en dat in een woonkamer die baseert is op de Napoleon tijd. Ra ra ra, snap jij het nog?

Ik al lang niet meer. Doe er gewoon geen poging voor om het te begrijpen. Ik vind het gewoon mooi, veertjes.

Geef een reactie

