Geplaatst in Indianen

SJAMANISME – THERAPIE – HEALING 3

Een

Ander

Leven

Daardoor?

 

Dit is het derde deel over de Sjamanisme therapie, en zal zal zeker niet de laatste keer zijn. In deel 2 ben ik geëindigd met “Inmiddels, op woensdag 24 februari, heb ik tweede sessie gehad. En dat beslist de laatste niet zijn, als ik het voor het zeggen heb”.

 

 

Shamanic-AltarOp woensdag (gisteren dus) 24 februari heb ik de tweede sessie gehad van de Sjamanisme therapie/healing. En natuurlijk vond ik het erg fijn.

Het is voor mij een hele nieuwe ervaring. Ik bedoel, ik wist al een tijd lang (jaren) van dit soort therapie’s af. Ik heb ergens halve jaren 80 van de vorige eeuw, een soort gelijke therapie gedaan.

Ik heb dat gedaan bij iemand, in dit geval die werkzaam was bij het Riah (schrijf je dat zó?), die daar verstand van had, zullen we zeggen. Ondanks ik er best iets van heb op gestoken (bepaalde oefeningen gebruik ik nog steeds) is met dat eigenlijk nooit goed bevallen. Ik had echt het gevoel, dat ik totaal nier serieus genomen werd. De rede was/is, hij lag constant te slapen. Althans zo leek het voor me, en als ik er iets van zei, keek hij me aan van …….

Deze sessie was een beetje vreemd. In zoverre, de therapeut zei iets heel vreemds, voor me. Maar laten we eerst even wat verder terug gegaan. Misschien wordt het dan wat duidelijker.

Nu heb ik net lang last van, met name, mijn schouder, dat ik een hersenbloeding heb gehad, in 2011. Al vaak naar de dokter geweest. Ze gaf, dat het probleem was ontstaan door gebruik van cholesterol medicatie. Zal best. Ik ben geen dokter, terwijl de bij verschijnselen zijn: last van (ontzettend) spier pijn. Nu heb ik verschillende medicatie uit geprobeerd, maar ik bleef die klachten houden.

Voor mij was het gevoel, er zit meer, daar in die schouder. Zoveel last (niet alleen een shirt aan kunnen doen) mag een medicijn niet geven. Dus moet er iets (veel) meer zijn.

Terug naar de sessie. Nu had ik bij de eerste therapie al het antwoord gekregen, dat die hele rechter schouder geblokkeerd was. Ja, vertel mij iets nieuws, dacht ik. Maar gisteren (woensdag 24 februari 2016) vertelde me ze me iets, waarvan ik dacht, zie je wel. Altijd al geweten.

Ze vertelde me dat ze een pijl uit mijn schouder had gehaald. Deze raakte pijl-en-boog(dacht ik, dat ze dat zei) mijn long en mijn hart. Nu ben ik 61 jaar geleden met een hart afwijking geboren. Ze kon het niet helemaal thuis brengen (als ik het allemaal goed heb begrepen) maar ze had het gevoel dat het met mijn vorige leven had te maken.

Nu geloof ik heilig in reïncarnatie, en heb dat wel eens jaren terug laten uit zoeken, en men kwam dat ik in mijn vorige leven behoorlijk pijn was gedaan, in verschillende vormen. Nu maakte ik, dacht ik, een leuke opmerking. Zoiets van: Dat komt ervan dat je het hele weekend naar oude films van Robin Hood heb zitten kijken. Hij heeft vast mis geschoten.

richard greeneWant ik had de hele box (3 speelfilms) het weekend zitten bekijken van de Trilogy. Het moesten films zijn, gezien de kleur en decor bouw, uit rond 1960. De hoofdrol in deze films wordt gespeeld door Richard Greene.

Maar onderweg naar huis, liet me dat eigenlijk niet los. En moest ik aan het gezegde denken dat iemand mijn een jaar of 25, 30, geleden had verteld. Ik was een tijdje thuis, en het werd me ineens duidelijk. Maar het ellende ervan is, dat je niet weet, het hoe en waarom. Maar zoals ik al meer heb geschreven, je begrijpt pas iets als je er toe bent.

Iets ander wat ik tijdens deze sessie mee maakte was, dat ik het gevoel had, in een soort zinken bak te zitten. Het was erg strak rond mijn borst. Ik kon wel goed adem halen, maar niet vrij. Later moest ik aan die pijl en deze zinken bak denken. Ik had het gevoel, dat ik helemaal geblokkeerd was. Een beetje vreemd, omdat ik me erg goed voel. Me vrij voel.

Maar blijkbaar niet vrij genoeg.

Ik moet zeggen dat de relativering van me, best goed doorzet. En ik ben er van overtuigd dat deze sessie mij bewust maakt, dat ik een weg ben in geslagen. Ik ervaar dat als een enorm goed. Hoewel ik alles nog niet precies weet. Maar zoals men mij zei als je er zelf aan toe ben, om het te begrijpen. Dan pas zal je het begrijpen.

Maar nu begrijp ik zo goed wat hij daar me bedoelde.

De sessie is nog te vers, omdat daar iets over te zeggen, en het nut ervan. Maar het gekke is, dat we weer een paar dingen duidelijk zijn geworden, en dat bepaalde dingen gewoon moesten gebeuren.

Een van die dingen die moest gebeuren was, iemand, ik noem ze maar Gouden Hartje, eens spontaan een mail via facebook heeft gestuurd, naar mijn verloren zuster. Althans, wij dachten dat samen. Nu moet ik er bij zeggen, dat ze dat deed in mij bijzijn, en ze me te tekst liet lezen wat Gouden Hertje, had geschreven.

Gouden Hertje had zelf mijn verloren zuster aan gemeld als vriend op facebook. Is dat lief, of of dat lief…… Dat wou ik ook maar zeggen. Ik vergeet dat nooit en nooit meer. En dat zij geen antwoord heeft gehad, zeg meer over mijn verloren zus dan over Gouden Hertje. Ik ben Gouden Hertje eeuwig dankbaar.

Op dit moment is het erg jammer voor me dat ik geen resultaat heb. Ik heb meer pijn als ooit te voren. Zeker wat mijn voeten betreft. De ene keer zijn deze zo koud als wat en een andere keer dan branden ze enorm, alsof ze in brand staan,. En over de schouder zullen we het maar niet over hebben. Ik begin langzaam te komen aan het einde. De gehele dag zoveel last, zoveel geremd, dat soms amper mijn afstand bediening van de TV me veel pijn bezorgt. Maar daar zullen we het nog wel over hem, met de meesteres.

Deel 1 is hier te lezen https://cmmoerenhout.wordpress.com/2016/01/13/sjamanisme-therapie-healing/

Deel 2 is hier te lezen https://cmmoerenhout.wordpress.com/2016/02/26/sjamanisme-therapie-healing-2/

Geef een reactie

