Geplaatst in interieur

Interieur op 19 maart

Zaterdag 19 maart, 2016. Een dag tussen emotioneel schrijven door.

008Wat moet je dan? Voor mij was het simpel. Nu ben ik aldoor bezig met mijn interieur in mijn huis. Nu ben ik dol op kastelen en het interieur wat men toen had, of daar in hadden.

Iedere keer als ik een foto van een kasteel interieur zie, dan zie ik in veel gevallen, dat men rond een openhaard zit.

Doormiddel van de vele middeleeuwse/ridder film die ik heb, zit ik ook dan heerlijk te smullen.

Nu woon ik niet in zo’n heel groot huis, en ben ik maar alleen, dus kan ik doen en laten wat ik wil. Ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen, misschien alleen aan mijn zelf. Maar omdat ik het mooi vind en leuk, dan ben je snel klaar, toch.

Toch zit ik vaak in de clinch met mezelf. Ik heb een TV staan. En eerlijk, ik heb het kastje veel aan staan. Ik bedoel, de vele films over de middeleeuwen en co, moet ik toch afzien, niet dan. Maar eigen vind ik zeker de bouw van zo’n kastje helemaal niet mooi, Nooit mooi gevonden trouwen.

007Over de TV uit de jaren 1960 zullen we het dan ook maar niet hebben. Een ander pint van deze moderne tij, is wel de CV die in alle huizen staan. Een eerlijk, het is lekker wakker, maar mooi is wat anders. Misschien is toch vloer verwarming iets voor mij of helemaal maar geen kachel.

In mijn optie, kun je niet voor een CV zetten, omdat hij de warmte tegen dan tegen hou. En stoken, het behaaglijk maken in je huis, doe je niet voor jen met de korte achternaam. Dus je zoek naar een middenweg, iets waar je dan toch mee kan leven.

met beker 2Een nadeel voor mij is wel, dat in de koude maanden van het jaar, ik niets voor de CV wil neer zetten. Dus alleen daarom al mag de zomer komen en zo’n 365 dagen per jaar lang zijn. Ik kan dan mijn hele mooie middeleeuws-achtige stoel voor de CV zetten. Het voordeel daarvan is ook, dat ik die CV dan eigenlijk niet goed kan zien. Ik blij.

Maar tussen het schrijven en emotionele periode door, de bank aan het verschuiven gaan en de tafel voor de haard gezet. Nu mag hij wel nep zijn, niet echt dus, maar ik vind het een bepaalde sfeer geven in huis.

En met de nodige kaarsjes aan die heerlijk branden, creëer je sfeer, voor mij dan, die zijn weerga niet ken. Een klein glaasje wij in een middeleeuwse kelk ……… Heerlijk. Geloof, in de beker zit echt een slokje wijn. En werd het maar minder kouder, dan hup die CV uit.

022Jaren geleden, ik denk zo 3 jaar terug, heb ik eens een ijzer middeleeuws achtige bankje gekocht. Ik moet eerlijk zeggen, het zit voor geen een meter. Zat het nog maar voor een meter, dan was het misschien nog niet zo erg. Maar buiten dat, het is een geweldig bankje waar ik apetrots en hartstikke blij mee ben. En nu, door deze verandering kan ik hem weer in de woonkamer zetten en hoef ik hem niet op gevouwen in het halletje te zetten.

Geef een reactie

