Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

Flesh + Blood

Terwijl ik de DVD The Lion In Winter, stop zette, om naar de TV te gaan kijken.

flesh and bloodOp woensdag 16 maart kwamen er op de TV zender, NET 5, twee middeleeuwse films. De ene was The 13th Warrior en de andere, met de Nederlander Rutger Hauer, in een van de hoofdrollen. Deze: Flesh + Blood.

Nu kon ik film van titel wel, maar had hem nog nooit gezien. Ik wist niet dat hij over de Middeleeuwen ging.

Toen Mijn Beertje laatst kwam, vroeg ik haar of ze hem willen bestellen voor me. Ik gaf haar gelijk de nodige centjes ervoor. En zo lief is dan ook weer, ze bestelde hem gelijk voor me.

Nu ben ik beslist niet onder de indruk van de Nederlander Paul Verhoeven. Veel bloot en zo. Het enige wat ik wel kan waarderen de de zwart wit serie Floris, eind jaren 1960. Maar dat heeft natuurlijk ook te maken met jeugd sentiment.

013Maar toen hij op TV kwam laatst, na de geweldige film The 13th Warrior, wilde ik eigenlijk de DVD The Lion In Winter weer verder afkijken, Maar dank zij, dat ik zo langzaam ben, zag ik het begin van de film. Ik dacht, nou wacht maar even, eens even kijken of deze Flesh + Blood goed is. Tenslotte speelt Rutger Hauer erin.

Nu ik ben er blij om geweest. Is de langzaamheid van mijn, nog ergens goed voor.

De beschrijving bij Bol.com is als volgt:

Een gruwelijk sprookje over avontuur, oorlog en sex. Centraal in het verhaal staat de huurling Martin, die de prinses Agnes rooft, de beloofde bruid van Steven, een edelman die de wetenschappelijke theorieën van Leonardo da Vinci bestudeert en machinerieën uitvindt. Het verhaal van een willekeurige odyssee in West-Europa in het rampjaar 1501 en dermate vol met goede en kwade gebeurtenissen dat men zich afvraagt wat er in de volgende scène weer gaat gebeuren.

Het is oorspronkelijk een film uit 1985 van Paul Verhoeven. In 2004 is deze op DVD verschenen. Het zal waarschijnlijk een rede zijn geweest, dat er vaak in zijn films bloot invoor komt, dat ik deze nooit heb willen kijken.

Ook in deze film komt bloot in voor, in het begin, maar de bloot scènes is nogal kort en gelukkig, niet erg goed zichtbaar. Ook is er een bad scene te zien. En er wordt gesuggereerd. Maar dan heb je eigenlijk wel gehad.

twee bekende gezichtenVerder komen er nog twee acteurs in voor, die ik van gezicht wel heel goed ken. In mijn vlies staan ze als criminelen acteurs geprent, maar ik heb geen idee hoe deze van naam zijn. Ook op Internet kan ik het niet vinden. Veder speelt onze eigen actrice Kitty Courbois een rolletje.

Maar de film is stukken en stukken beter dan ik had gedacht. Dus The Lion In Winter (deel 2), moest maar wachten tot de andere morgen, deel 2 dan wel te verstaan.

Afgelopen woensdag avond (24 maart) heb ik deze heerlijk zitten kijken. Ik zal deze snel weer gaan zien. Nu wachten op de film the 13th Warrior. Dan kan mijn paasweekend niet meer stuk.

Geef een reactie

