Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

Toetanchamon (2DVD)

Nee, dit is niet dezelfde als de TV die RTL 7 op zaterdag 2 April 2016 uit zond.

toeMaar dat hou niet in dat deze ook niet geweldig is. Dit is een documentaire, die ruim 2 uur duurt en die op 2 DVD’s staat. In de TV stond, dat het een serie was. Dus dat wordt alsnog kijken. Is niet erg natuurlijk.

Bij de vermelding in de TV gids stond er het volgende bij te lezen.

Een historische serie uit Canada. De zeventienjarigen Toetanchamon is al acht jaar farao. In die jaren werd zijn rijk vooral bestuurd door zijn adviseurs.

Op de beschrijving achter op de cover van deze DVD stond:

Twee topdetectives van de Amerikaanse FBI gebruiken de meest geavanceerde technologie voor hun onderzoek naar eren van de oudste en boeiendste misdaden uit de geschiedenis: de moord op Toetanchamon.

Aldus de beschrijving op de cover. Dat is totaal iets anders dan dat er in de TV gids stond. Maar het was weer Mijn Beertje die zo vriendelijk was deze DVD te bestellen. Want hoe je het ook bekijkt, het blijft boeien en het blijf de gemeenschap bezig houden. Tot nu toe blijf het mysterie. Maar wel erg boeiend.

002Ik hou er wel van. Ik heb tenslotte een borst beeld van op de schouw staan. Ik noem het zelf, ik weet het, het is heel oneerbiedig, Cleopatra Beeld.

Dus met een kleine onderbreking, op de Belgische TV zender ëën kom de herhaling van een herhaling van een herhaling van de FC Kampioenen, kijk ik op zaterdag avond, 2 april 2016 naar RTL 7, een avond lang, 6 aflevering, van Toetanchamon. Heerlijk.

Nu weet ik er wel iets van, en berichtgevingen de de pers volg ik altijd op de voet. Ik heb zelfs een beeld in mijn woonkamer staan. Maar een DVD had ik er niet van, en eigenlijk nog nooit echt naar gekeken of deze wel te koop waren.

Voor mij is het een aanrader, die ik zeker meerdere malen zal bekijken.

Inmiddels wel achter de originele titel van de serie gekomen. King Tut. We komen er wel. Even geduld. Maar eerst genoten van deze DVD.

Geef een reactie

