Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

King Tut

Ja, als RTL het een verkeerde titel geef, dan wordt het wel heel moeilijk zoeken/vinden.

king tutOp zaterdag middag, 2 april 2016, kwam ik er via internet achter, een TV Gids website, dat Toetanchamon niet de titel was, die ik eigenlijk zocht. Dat werd eigenlijk nog eens bevestigd, toen ik via de post de DVD Toetanchamon binnen kreeg, die Mijn Beertje voor me had besteld.

Hoe mooi deze ook is, een 2 uur durende documentaire, en ik ben er enorm blij mee, het was niet helemaal, wat ik zocht. Daarna ben ik verder gaan zoeken.

Toen zag ik op een TV Gids website dat RTL de serie Tut ging uit zenden. Ik de beschrijving lezen, en zag dat het wel je inhoud was, die in de TV gids stond. Toen kwam ik de naam Tut tegen. Ik op o.a. Bol.com gekeken naar die serie, en zag dat hij onder de titel King Tut te koop was. De beschrijving leek verdacht veel op de TV Gids en o.a. De hoofdrol werd gespeeld door Ben Kingsley. Op Bol.com was de eerste aflevering te zien, dus ik gedeeltelijk kijken.

Ik wat op schrijven en onthouden, in zoverre ik dat kon. Die avond, zaterdag 2 april naar de TV uit zending kijken. En na een paar seconden zag ik al wel, dat het de juiste serie was. Dus, wachten op de komst van Mijn Beertje, en vragen of ze hem bestellen voor me. Ze heeft het maar druk, met me.

Dit is de beschrijving die bij Bol.com stond.

Het indrukwekkende verhaal van de jongste farao die ooit over het oude Egypte zou heersen. Deze miniserie volgt de strijd van Koning 003Toetanchamon om aan de macht te komen en zo Egypte naar een betere toekomst te leiden, terwijl zijn vertrouwde adviseurs en geliefden in verschillende complotten verwikkeld raken. “Tut” laat een fascinerende wereld zien met hartverscheurende romantiek, epische veldslagen, politieke intriges, samenzweringen, jaloezie en zelfs moord.


Een serie van de makers van The Kennedys en Pillars of the Earth. Met onder andere Sir Ben Kingsley (Schindler’s List, Shutter Island), Avan Jogia (Twisted, Victorious) & Alexander Siddig (Star Trek, Kingdom of Heaven).

015Als min punt werd genoemd, dat het een vrij kleine serie was. En dat is het ook natuurlijk. ^aflevering en een iedere aflevering duurt zo’n 42 minuten. Maar niet te mind, het is een geweldige serie. En ja Ben Kingsley heb ik leren kennen, toen hij in de film Gandhi speelde. Halve jaren 80 van de vorige eeuw, toch.

En misschien hebben ze wel gelijk. Dat de serie vij klein is. Ze hadden best bepaalde dingen wel iets verder uit mogen diepen.

Mijn Beertje (Ik wordt boos als men over beer praat – ik heb daar heel bewust over na gedacht (Mijn Beertje), die naam komt echt niet zomaar uit de lucht vallen, voor me ) had hem weer besteld voor me. Het zou zo’n 3 tot 6 werkdagen, duren eer hij bij me kon zijn. Bij de vierde dag (zaterdag 9 april) lag het pakketje in de brievenbus, dus kon ik een week later weer naar de serie kijken.

Het is, zeg maar, de middeleeuwse tijd in Egypte. De kleding is wel erg kleurrijk, maar de huizen/kastelen, lijken wel op de Engelse, tonen wel overeenkomsten. Ik zeg niet dat ze het zelfde zijn.

Het is niet helemaal mijn ding. Ik vind de Engelse middeleeuwen geweldig mooi, maar ik ben wel enorm geïnteresseerd in de Toetanchamon en de farao. Geweldig is dat.

004En corruptie was er toen ook al, ook daar. We hebben ontzettend veel geleerd van het verleden. Dat nooit meer, zegt men. Geleerd hoe we mensen kunnen uit kleden, hoe ze dat toen ook al deden. Dat doen we weer………….

Maar ik denk, dat je eerst deze serie moet (nou moet ……!!!!) bekijken, en dan de documentaire Toetanchamon. Volgt elkaar heel mooi aan.

Het is een heerlijk serie, die regelmatig in de (in dit geval) Blu-Ray speler zal vertoeven.

Geef een reactie

