Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

The 13th Warrior

Heb ik al

Sinds

1 April 2016

(geen grap)

De tekst is een herhaling van de DVD Flesh + Blood. Althans de eerste paar regeltjes.

13th warriorTerwijl ik de DVD The Lion In Winter, stop zette, om naar de TV te gaan kijken.

Op woensdag 16 maart kwamen er op de TV zender, NET 5, twee middeleeuwse films. De ene was The 13th Warrior en de andere, met de Nederlander Rutger Hauer, in een van de hoofdrollen. Deze: Flesh + Blood. Alleen moeten deze twee titel om gedraaid worden. Dus eerste Flesh + Blood en daarna The 13th Warrior.

En dan was weer, mijn beertje zo lief, om hem via Internet te bestellen voor me.

Bij Bol.com stond het volgende bij de beschrijving.
In het jaar 921 vertrekt de Arabische hoveling Ibri Fadlan vanuit het luxueuze Bagdad op een diplomatieke missie. Onderweg wordt hij door een bende vikingen ontvoerd. Door deze barbaren gedwongen, trekt hij door de barre streken achter de Wolga en vecht hij mee in de strijd op leven en dood tegen de moord lustige, geheimzinnige bewoners die dit gebied onveilig maken.

Ibn Fadlan trekt door uitgestrekte bossen en komt over verre wateren waaruit ’s nachts reusachtige zwarte wezens oprijzen. Hij is altijd op zijn hoede voor zowel zijn ongewenste reisgenoten als hun onbekende vijand over wie niemand durft te spreken…

Toen ik in de beschrijving in de TV Gids zag staan, dacht ik wel zoiets van, nou ik zie wel. Op een andere zender was voetbal te zien, dus ik dacht ik kijk maar naar de film. Mocht het niets zijn, kan ik nog altijd verder kijken naar de DVD film The Lion In Winter. Nou die moest maar wachten, want na het zien van deze film kwam Flesh + Blood , en die wilde ik ook wel zien. Althans een poging wagen.

Ik heb genoten van beide films en de andere morgen, om 07.30 de film The Lion In Winter af gezien. Geen spijt van. Heerlijk, die middeleeuwse films in een paar dagen tijd.

007Nee, het is geen grap, deze DVD kwam op vrijdag 1 april 2016 aan. Dus gelijk gaan kijken.

De DVD zat nog vrij goed in mijn geheugen. Ondanks ik op Internet naar de hoes aan het zoeken ben geweest, was hij toch iets anders, toen hij als bestelling binnen kwam. Maar de inhoud was de zelfde. Dus wie let er voor de rest op.

De hoofdrol wordt gespeeld door Antonio Banderas. Mij bekend als Zorro in de The Mask Of Zorro film. De DVD duurt 98 minuten en is het meer dan waard.

Geef een reactie

