Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

Hidden Egypt

Op dinsdag (19 april 2016) en woensdag (20 april 2016) was er in de aula bij mijn flatgebouw een kleine rommelmarkt.

010Daar hadden ze o.a. De DVD Hidden Egypt liggen. Voor slechts 1 euro. Het waren drie DVD’s. De derde was voor mij de meest interessante DVD. Die ging immers over De Tombe Van Toetankamon.

Hoe je het ook bekijkt. Als je naar de geschiedenis kijkt, dan zie je en lees dat met name de Grieken en de Egyptenaren, hun tijd ver voor uit waren. Zeker ook wat men nu noemt, de techniek.

Op deze DVD is het weer te horen en te zien. Het maken toen van de piramides, the mummies en vooral het begraven van o.a. De Toetankhamon. En als die documentaire bekijkt, beging het al met een vraag teken, verkeerde ondertiteling.

De verteller heeft het over 3000 jaar geleden, maar ze vertaler dat met 2000 jaar. Ach, het is maar 1000 jaar ……

Want hoe je het ook mag bekijken, het is en blijft een mysterie en heel interessant. Ik probeer er van zoveel mogelijk literatuur van te kopen. En soms een DVD. Zoals deze.

Mijn beertje zal blij zijn, want dan hoed zij hem niet bestellen voor me (hahaha)

Maar ondanks er hier en daar wat kleine foutje in zitten, althans wat ik er van weet, is het een heel leerzaam volle DVD. Hoor ik toch veel dingen die een raadsel voor me waren.

Nu ben ik zelf een grote voorstander en liefhebber van de Engelse Middel eeuwen. Iets of wat de Franse (meer de Musketiers tijd) en iets of wat de Duitse. De middeleeuwen spreken mij veel meer tot de verbeelding. Maar o.a. de Egyptenaren, wisten wel degelijk van wanten. En dat vergeet ik niet.

Dus heerlijk toch.

Geef een reactie

