Geplaatst in interieur

Alwien Tulner

Nu koop ik op zaterdag altijd een krant los. Nooit de zelfde, altijd een krant waar de kopen iets zeggen

002Afgelopen Zaterdag (23 april) kocht ik de Telegraaf. Daarin zat het tijdschrift Wonen. ER stond een foto van Alwien Tulner op. Nu had ik wel zoiets, wie is dat nu weer. Nooit van gehoord. Maar toen ik later op die dag verder ging kijken, zag ik dat het een vrouw was, die een prachtig mooi huis had. Zeg maar naar mijn hart. Daar kom bij dat ze simpel maar erg mooi gekleed was.

Prachtige foto’s van een even zo mooi interieur. Maar ik wist nog steeds niet wie het nu was. Ja een actrice, stond er bij en ze woonde in Baanbrugge.

Met uitzonderingen daar gelaten, ik ken een paar hele mooie, blonde vrouwen is niet iets voor mij.

En weer later op de dag ben ik eens op internet (o.a. Haar websites) gaan zoeken wie die Alwien nu was. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een Alwien ken, maar dat is een Antilliaanse man. En die bedoelde ze echt niet.

Alwien-vergroot-659x408Een op Internet aan het zoeken geweest. Wat, ik wilde gewoon weten wie Alwien nu was, als zij 6 pagina een een cover krijgt van het magazine Wonen, dan moet het wel iemand zijn.

Ze werd bekend van hoofdrollen in tv-series als Rozengeur & Wodka Lime, Onderweg Naar Morgen en het überspannende Deadline. Maar opeens was Alwien Tulner van tv-scherm en filmdoek verdwenen. Niet omdat ze geen actrice meer wilde zijn; dat voelt ze zich nog steeds. De reden: een klein paradijs waar ze zeer speciale evenementen organiseert.

001Verborgen in het Gooi bevindt zich een sprookjesachtige plek met de intrigerende naam The Barn. Midden in het groen, geflankeerd door een ruige boomgaard, tegenover kasteel Loenersloot en met een weids uitzicht over de velden van het landelijke Baambrugge, staat het perceel waar actrice Alwien Tulner en haar man zo’n vijf jaar geleden verliefd op werden. Toen was The Barn niet meer dan een oude koeienstal. Alwien Tulner: “We zagen meteen haar potentie, maar er moest ontzettend verbouwd worden. De oude stal kreeg historische elementen zoals een immense schouw, antieke plavuizen, een bad op pootjes. Alles in oude Franse stijl. Vier jaar hebben we er over gedaan. En tijdens dat proces ontstond geleidelijk een droom.”

Zeven pilaren

IMG_0435Die droom begon met het maken van een romantische Bed & Breakfast die dankzij het idyllische karakter vrijwel meteen geweldig liep. En dat nog doet. Maar de droom groeide. Alwien: “Alleen verhuren is fijn hoor, maar zo’n magische plek verdient meer. Ik creëerde dagprogramma’s die uitgaan van zeven aandachtspunten, pilaren noem ik ze: lichaam, geest, kennis, intimiteit/seksualiteit, kind/opvoeding, relaties en ambities. Als je die zeven pilaren aandacht geeft, gaat je leven goed.” Zo bedacht Alwien Corpus Sanctum, een wellness-dag waarbij de hot tub en de sauna aan gaan, je gemasseerd wordt, iemand oude Indianenverhalen vertelt, je diepe ademhalingssessies krijgt plus levende klassieke muziek.

De hut uit vluchten


Alwien: “Het is een soort sprookje waar je in terecht komt. En daardoor durven mensen zich makkelijker te geven. Onze zweethut van wilgentakken bijvoorbeeld, met sjamaan en vuurmaker, verrijkt je geestelijk. Je komt bepaalde angsten tegen, want het wordt enorm heet en het is pikkedonker dus je wilt de hut uit vluchten maar dan is het juist de kunst om te blijven, te vertrouwen en dat akelige gevoel aan te gaan. Dan breek je ergens doorheen zodat je op een dieper niveau komt.”

Ach, inmiddels weet ik een beetje wie Alwien is. Of ze een goede actrice is, geen enkel idee en ik hoef me absoluut niet druk te maken om haar uiterlijk. Ondanks ze best mooi is, is het mijn type niet. Boven dien, het alleen staan, beval me uit stekend. Dus einde verhaal.

Maar waarom ze nu weer uit haar kleren moet, dat snap ik echt niet. Kunnen ze dan helemaal niets anders, dan hun blote borsten, haartje of billen te tonen. Hoe heet dat spreek woord, schoenmaker blijf bij je leest.

Geef een reactie

