Geplaatst in Wat me bezig hou

Laarzen

Ja, soms heeft FaceBook wel gelijk. Dat doet mij denken aan een gebeurtenis van jaren terug

laarzenHet was zo in oktober of november 2011 toen ik op herstel therapie was omdat ik een hersenbloeding had gehad. Ergo therapie, leren veter strikken, sokken aan doen en nog wat van dat soort dingen. Dat gebeurde in het St. Franciscus ziekenhuis te Rotterdam.

Ik droeg eigenlijk aldoor halve laarsjes. De enige veter schenen waren sportschoenen. Bovendien die rits, in de laarsjes, was een stuk makkelijker voor me, dan veters.

Toen ze, de therapeute, zei dat ik veter schoenen mee moest brengen, kreeg ik eigenlijk een groot probleem. Zij, de therapeute, zag dat aan mijn gezicht en zei zoiets van, die veter schoenen kunnen we hier wel aan doen hoor. Maak niet uit.

Ze zij ook zoiets van, ik weet dat jij een laarzen type bent. Toen ik daar later over nadacht, onderweg in de taxie naar huis, had ik zoiets van, hoe weet zij nu dat ik een laarzen type ben.

cowboy laarsNu moet ik eerlijk bekennen dat in begin jaren 70 van de vorige eeuw al laarzen droeg. Men had toen nog geen heren laarzen, dus was ik eigenlijk genoot zaak om dames laarzen aan te doen. Nu hoef ik niet te melden, dat ik daar ontzettend veel commentaar op kreeg. De antwoorden kan U zelf wel verzinnen, toch.

007Maar ze waren lekker warm en ik vond het geweldig mooi. Later kwam langzaam in de mode dat mannen ook laarzen aan deden en deze mannen hakken hadden. Nu weet ik niet precies meer wanneer het precies was, maar ik kocht een paar, zeg maar, cowboy laarzen. Heerlijk vond ik dat. Er zat wel geen rits in, maar toch.

Nu moet ik zeggen dat ik anno 2016 nog steeds laarzen draag. Eerlijk, het zijn geen hoge maar half hogen laarzen.

Volgens de therapeute was ik toen al een laarzen persoon en dat ben ik nog steeds. Het zou verplicht moeten zijn (hahahaha), maar ja, dan draag iedereen ze. Ik vind het na al die ruim 40 jaar nog steeds fijn. Ik heb er dan ook vele modellen versleten.

Van een model, waar geen rits in zat, is gewoon, zeg maar, weg gerot. Ik had nogal last van zweet voeten een jaar of 25 geleden, en die laarzen liet ik niet goed luchten, met het gevolg dat ze aan de binnen 008kant helemaal stuk gingen van het vocht. Weg rotten, noem ik het altijd. Ik had ook totaal geen geduld om ze van tijd tot tijd buiten te zetten om ze te luchten.

Ik heb toen eigenlijk jaren lang, ruim 20 jaar, denk ik, geen laarzen gedragen. Waarom, geen flauw idee. Sinds een jaar of 10 jaar ik deze weer. En ik moet zeggen, met alle te vrede heid. Ik heb er dan ook al weer twee paar versleten.

Helaas, door de pijn in mijn rechter tenen, draag ik deze laarzen thuis niet. Maar als ik weg gaat, ja, dan heb ik ze aan. De half lange cowboy laarzen zijn nogal puntig, dis mijn rechter tenen kunnen daar niet echt goed tegen. Maar ja, soms ……..

Maar of ik nu een laarzen persoon ben ………. Zo is er ook een iemand geweest die zij dat ik een hang mat persoon was. Zal ze daar toch eens op aan spreken, want ik wil daar toch wel iets over weten.

Ach, waar een spelletje op FaceBook al niet goed voor is, daar komen hele leuke herinnering mee naar boven, in dit geval dan.

Geef een reactie

