Geplaatst in Wat me bezig hou

Moerhout

Dat was de naam van een kandidaat uit het Belgische TV programma Blokken.

Blokken is een van mijn favoriete spelletjes op TV. Ik kijk er graag naar, blokkenThumbomdat het op tijden komt dat ik even iets anders wil. Het kom twee keer per dag. Om 12.300 uur en 18.30 uur.

Vooral de namen van de kandidaten vind ik wel leuk en altijd krijg je er een betekenis of uitleg erover. Vooral als de naam niet erg vaak tegen komt. Zo ook nu weer. De Naam Moerhout.

De jury in actie, die kon wel vertellen waar die naam vandaan kwam. Ze doen dat heel vaak bij namen die eigenlijk niet erg vaak tegen komen. Het was een uitzending van de middag 26 april 2016.

Nu ben ik al een tijdje op zoek wat mijn achternaam Moerenhout eigen vandaan komt en wat het eigenlijk betekend, Mijn oren spitsen toen hij, de jury, zei dat Moerhout eigenlijk een verbastering was van Moerenhout.

Hij legde en vertelde dat het eigenlijk, Moerenhout dan, zoiets betekende als “Bos Bij Een Moeras”.

Nu ben ik al jaren lang de betekenis van mijn naam aan het zoeken. Dat hout iets met bos te maken had, daar was niet echt vreemd. Tenslotte was ik daar zelf al wel achter gekomen. Maar toen de jury de naam moeras liet vallen, viel mijn mond open van verbazing.

Van ene kant was ik wel erg blij met de uitleg. Eindelijk wist waar die naam vandaan kwam. Tenslotte was ik hem al zo vaak op gezocht op Internet, maar kon gewoon de juiste pagina niet vinden.

De opluchting bestond ook uit het feit, dat er wel degelijk een Internet pagina bestaat waar je er achter kan komen waar namen vandaan komen. Dus, ik blijf zoeken en hopelijk kom ik er nog eens op terug.

Geef een reactie

