Geplaatst in Wat me bezig hou

De Beruchtste piraat aller tijden

in mijn vorige leven piraatNoem het toeval. Op facebook deed ik met een spelletje mee. Hoe Was Mijn Voeger Leven.
Daarin werd beweerd dat ik dat ik in 1404 ben geboren en dat ik een piraat was. Gelukkig was ik niet berucht. Althans in 1404 is geen beruchte piraat geboren (en volgens Facebook was ik fair), volgens het tijdschrift Alle Over Geschiedenis.
De beroemde en beruchtste piraat die wij kennen is Blackbeard. En die leefde van 1680 tot 1718. Ben ik even blij.

001

Er zijn helemaal geen houten benen of papegaaien te zien bij de beroemde piraten. Daarom sta ik er niet bij, want misschien had ik wel een houten been en of een piraat.

De Beruchtste Piraat Aller Tijden: Blackbeard 1680 – 1718.

002Ja erg oud is hij ook niet geworden, als ik dat zo leest. Slecht 38 jaar. Maar dat zal ongetwijfeld met zijn “beroep” te maken hebben gehad.

Alleen al de naam “Blackbeard” roept beelden op van een bloeddorstige zeeschurk en hij zou vast genoten hebben van die nalatenschap. Hij was een man van aanzienlijk gewicht en lengte, droeg volgens de overlevering een 003felgekleurde mantel, laarzen tot aan de knie en een riem over de schouder met daarin zes pistolen.

Ook had hij – hoe kan het ook anders – een uitzonderlijke baard met gekleurde linten erin geknoopt.

Dat gaat nog een tijdje door zo. Lees het artikel maart. Maar zijn oorspronkelijke naam was Edward Teach. De meeste piraten gebruikte valse namen, dus ook deze man.

Hij werd rond 1680 geboren in Bristol en hij kon lezen en schrijven.

Volgens FaceBook was ik een piraat in mijn vorige leven. En ik leefde in 1404. Nu heb ik wel lang haar, en doe mijn haar haar wel eens in een vlecht. Maar dat heeft niets met een ;piraat te maken. Indianen 004en een ietsiepietsie Vikingen (terwijl ik aan die serie eigenlijk niet veel aan vind. Sommige afleveringen zijn geweldig, maar andere zijn …….), hebben een veel grote invloed op mijn. En dan heb je nog the 3 Musketeers en zo.

En de film van Jack Sparrow in diverse films, zijn leuk om te zien, maar na een uurtje heb ik het wel gezien. Goed dat deze regelmatige herhaald worden, zodat ik ze zeker helemaal heb gezien.
Maar het blijf een genot om er verhalen over te lezen. Ook in het tijdschrift Alles Over Geschiedenis.

Geef een reactie

