Geplaatst in Wat me bezig hou

Spelletjes Op FaceBook

Dat is aan spelletjes, voorspelling of betekenissen van mijn naam mee doet op FaceBook, mag duidelijk zijn.

echt geborenWat ik er zo leuk aan vind is, dat men bij FaceBook, dan weer zus zeggen en dan weer zo. En, volgens dat gegeven weten zij precies wie ik ben, wat ik ben, waar ik van hou en nog weer. Die kennen mijn veel beter, dan ik mezelf ken. Knap hoor.

Ze voorspellen daar dit en dat, en zeggen dit en dat. Terwijl ze gewoon helemaal geen moer weten van me. Ik zelf moet er altijd smakelijk om lachen, en het maak mijn dag weer helemaal goed: Zo weer iets, waar ze helemaal niet van weten.

Soms zet ik dat op mijn facebook pagina en vaak ook niet. Maar meestal doe ik dat, met de vraag, hoe w\kunnen zijn dat of dat nu weten. Hoe weten ze wat ik bijvoorbeeld droom, of waar ik geboren ben. Ze zitten er 99 % totaal verkeerd.

Een voor beeld. Nu ben ik van 1954. Nu was het in die tijd zo, dat je eigenlijk recht gedoopt werd. Op face book beweerd men dat ik in 2014 gedoopt bent in Rotterdam. Ze zeggen ook dat ik dan en dan ga trouwen. Een week later is dat weer een totaal andere data.

echt geboren 2Vaak hoor ik, dat ik wakker moet worden? Maar misschien ben ik wel een stuk wakkerder dan een ander. Ik bedoel, ik weet dat ik 2016 leef en niet in 800. Zo vaak heb ik gehoord, ik heb geleerd van de geschiedenis? Dan denk ik toch, wat dan. Je maak nog steeds dezelfde fout die men, zeg, in 800 maakte.

Wie heeft er dan iets geleerd van het verleden? De grote jongens beslist niet. En toch heb je op die personen gestemd?

Nu heb ik, net als zoveel andere, vele fouten gemaakt. Ik zal bepaalde fouten steeds weer keer op keer maken. Dus heb ik op dat punt niets geleerd. Maar er zijn bepaalde fouten die ik gemaakt heb,waarvan ik, zeg maar, 1000% weer dat ik dat niet meer zal doen. Nooit meer zal doen. En ik weet wel, zeg nooit, nooit.

Misschien zet ik ze wel op facebook, om mensen wakker te schudden. Want wie geloof er nu dat men vandaag zeg dat ik in ’s Gravenzande ben geboren en morgen vertellen ze weer dat ik in Itterbeck geboren ben. En dan hebben ze erover dat ik wakker moet worden. Nu kan in 2016 veel. Maar ik ben toch echt maar op een plaats geboren. En dat was in (zover ik weet?) Bergen op Zoom. Want zo staat het in de archieven.

Geef een reactie

