Geplaatst in Wat me bezig hou

Shakespeare

Dat Shakespeare niet een van de makkelijkste was, wat tekst betreft, is denk wel duidelijk.

1002004012560892In het verleden heb ik best vaak films/toneelstukken gezien op TV die Shakespeare had geschreven. In het kader van de Shakespeare periode, is de Engelse BBC TV verschillende dingen over hem aan het uit zenden. Zo ook de verfilming van King Richard 2, King Henry 4 en King John.

Cleopatra en de reeds genoemde staan op de Box Shakespeare Collection 3.

Het vervelendste is wel, dat de uitzendingen die de BBC doen, in mijn TV gids onder aan totaal andere titel geschreven staan. Als je die titels op Internet gaat zoeken, kunnen ze dat niet vinden.

Toch wel logisch, toch? Dus afgelopen zaterdag avond maar een goed gaan luisteren op de BBC TV. Natuurlijk de aankondigen en de film zelf. Dan blijk het verfilming te zijn van Shakespeare. Ja, en dan wordt het een stuk makkelijker zoeken.

En dan kom je op Bol.com de box Shakespeare 3 tegen, met titels waarvan je denkt dat moet hem zijn. Dat zijn de titels die ik al een week of twee aan het zoeken ben.

Dus nu ik het weet, zal het allemaal (hopelijk) niet zo heel lang meer duren voor ik deze in mijn bezit he.

Het zijn 8 DVD’s en maar liefst 1290 minuten durende. Dus, heel veel kijk genot. Van sommige titel niet alleen genot maar ook plezier, zeker wat ik tot nu toe op de BBC heb gezien. Het fijne is wel dat er ondertiteling is, want dan wordt het toch een stuk makkelijker, dacht ik.

Nou, afwachten maar. Eerst maar een zien dat ze in mijn bezit komen.

Geef een reactie

