Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

The Musketeers 2

Na seizoen 1 hebben we nu ook seizoen 2 op Blu-Ray.

musketeetrs 2Dat mijn helden uit de oude tijd allemaal fake zijn, ja wisten we wel. King Arthur, Ivanhoe, Robin Hood en ook met Floris is er iets aan de hand. Maar dat nu, het blijk wat mijn zoektocht betreft, ook The Musketiers fake is, en eigenlijk karakters zijn uit een boek, daar had ik hele grote moeite mee, om dat te geloven.

Maar het blijk niet anders te zijn. Maar het hou me niet tegen tegen om de musketiers tot helden uit te roepen. Wat ze allemaal vooral gelijk stellen, is de boodschap van ze. Het op komen voor de zwakken.

Weer een lief “Mijn Beertje” om hem via Internet te bestellen voor me. Een jaar geleden heb ik deze versie op de Engelse BBC TV gezien. Van het 1ste seizoen heb ik enorm genoten. Dus dat moest te herhalen zijn voor het 2de seizoen.

musketeers-2-2-1Het heeft een tijdje geduurd eer ik het tweede seizoen heb gekocht. Het eerste seizoen kocht ik al op 27 september 2014, dus zo’n 1 ½ jaar geleden. Nu deze pas. Op …… Mei 2016 kwam hij aan.

Dat heeft ook te maken, dat hij in het begin veel te duur was. Over de 40, 45 euro’s, is een boel geld. En als je lang genoeg wacht wordt hij vanzelf wel goed koper. Dat je dan zolang moet wachten …….. Het is niet anders.

musketeerscd-e1417621513336Maar het is de moeite waard geweest. Daarbij komt dat ik hem vaak thuis in de huiskamer op Blu-Ray (seizoen 1) heb kunnen zien. Dus is het nog ergens goed voor geweest. Want hoe je het ook bekijkt, er komen in het eerste seizoen wel wat beelden van bekers, in voor, die ik zelf ook wel heb.

Ook hier, in het tweede seizoen, is de aankleding prachtig mooi. Een lust voor (mijn) oog. Het enige nadeel is, maar dat was ook in het eerste seizoen, dat er te veel met geweren worden geschoten. Jammer, want ik zie liever zwaard gevechten. Daar wordt iets te vaak, overigens met prachte geweren, geschoten. Jammer, ik hou daar niet zo van.

Musketeers-Season-2-Episode-3-the-musketeers-bbc-38038079-5000-3333Er blijk zelf een seizoen aan te komen. Hopelijk hoeven we nu niet zo lang te wachten. Maar dat is voor later. Nu eerste het tweede seizoen tot grijs toe draaien en spelen en zien. Prachtig mooi.

De Musketeers blijven iets unieks voor me. En het tweede seizoen is net als het eerste seizoen meer dan de moeite waard om hem te bekijken. Misschien, kun je hem zelf kopen. Dan kunnen te kijken wanneer je wil en het onder breken zo vaak je maar wel. Via Internet kijken is toch een bepaald gedoe, wat totaal niet voor me is weg gelegd.

001Maar misschien voor jou wel. Jou zaak, toch.

Dat ik Mijn Beertje dankbaar ben, dat mag duidelijk zijn. Zij is het tenslotte die hem via Internet besteld, omdat ik niet kan Internetbankieren. Dus is het haar schuld (hahahaha) dat ik weer heerlijk heb genoten van deze DVD en dat ik dat nog wel een keer of wat zal doen.

Geef een reactie

