Geplaatst in Gitaar Plus 2016

Gitaar Plus

Nummer 5, Juni 2016

Hij lig weer voor me. De nieuwe Gitaar Plus.

005Om er ook zeker van te zijn dat hij iedere keer op tijd in de brievenbus ligt, wordt dan abonnee. Een e-mailtje naar gitaarplus@me.com of een telefoontje naar 020-6372274 en als je nog ouderwets een kaartje wilt sturen, dat kan ook naar Hobbies Media BV, Klaprozenweg 86, 1032 KX Amsterdam.

Bijna was ik het vergeten deze keer. Hij lag dan wel keurig netjes op tijd in de brievenbus, maar wegens veel andere dingen aan mijn hoofd, had ik het niet eens op gemaakt.

Toen ik mijn andere, nieuwe tafel had weg gezet en ik een rustig ging zitten, viel mijn oog op de verpakking van Gitaar Plus. Ik kon mezelf wel een stomp voor mijn hoofd geven. Dus dat was, heel snel uit pakken.

006Deze keer heeft Nicky Moeken buiten een geweldig goed blad, ook aan zijn buikje gedacht, Patat, loempia en dan nog lekker koffie. Het wordt toch eens tijd dat hij mij mee gaat nemen voor interviews. Maar zoals ik al zei, hij heeft weer een prachtige Gitaar Plus gemaakt.

Ze beginnen weer met de rubriek Actueel. Hebbeklingeltjes, Jan Akkerman’s Akkerpunctuur, Correspondentie en TweedeKansje staan er ook weer in.

007De gitaren zijn weer rijk vertegenwoordigd. D ‘Angelico EX Deluxe, een super Strat van Fret-King John Jorgenson Signature, de PRS Kestrel basgitaar, en als Klassiekers hebben ze deze keer de Gibson Barney Kessel uit 1963.

Interviews. Lee Oskar waarvan volgende maand (juli) een eigen pagina komt te staan met de kennis, leer, filosofieën en technieken van hem.

Even bijpraten met Injae Park. Verder een reportage met Idris en Jeffrey Halford and The Healers.

Hieronder – Nine Hard Days – Jeffrey Halford and the Healers

Wat mij ook opvalt is de vele besprekingen van affecten. Prachtig vind ik dat zelf. De Koch 63´OD, Tom´s Line MAB Signature pedalen, de Boss VB-2, Little Mark Minja  (het is echter een basversterker en geen effect)  Meuf 2 van Doc Music Station, Tom´s Line AC Stage, de Boss ES-5, de Supro Boost.

En nog veel en veel meer. Kortom, het is weer smullen geblazen. Dus gauw los kopen of een abonnement nemen.

Geef een reactie

