Geplaatst in interieur

Vreemde zaken, waar ik heel goed mee om kan gaan.

Waarom heb jij een robot staan in huis ?

005Heb jij huisdieren, een slang of zo, in huis. Jij bent een hangmat persoon. Jij ben een laarzen persoon ……..

Dat zijn zo’n beetje uit spraken die ik hoor als mensen voor het eerst bij mijn aan huis komen. Blijkbaar roep ik iets op, wat er niet is, wat ik vind dat er iets niet is.

Zo was er eens iemand, die aan me vroeg, waarom ik een robot in huis had. Ik keek deze persoon verbaasd aan en had zoiets van: ik een robot, wat een fantasie heb jij toch. Nu heb ik een harnas staan, maar een harnas is nu eenmaal geen robot. Het lijk er niet eens op.

harnas schouwIk vertelde die persoon dat het een harnas was en niet een robot. Die persoon antwoorden me, wat voor een verschil dat nu maakte. Het is toch het zelfde? Ik heb het maar niet gezegd, van welke planeet deze persoon kwam, maar ik kreeg toch wel een vreemd gevoel. In plaats daarvan probeerde ik in het kort uit te leggen wat het verschil was tussen een harnas en een robot. Wat bleek zelfs, dat deze persoon nog nooit van de middeleeuwen had gehoord.

Het is niet mens vreemd, dat je graag complimenten krijgt over je interieur. Ik vind het erg leuk en fijn als mensen mijn complimenten geven over mijn interieur. Maar ik vind het ook heel normaal dat mensen er, om het maar lief te zeggen, geen bal aan vinden. Tenslotte is een ieder daar vrij in en we houden nu eenmaal van andere smaken. Niet vreemds aan toch.

Nu was er laatst iemand bij me, die zich hard op afvroeg of ik huisdieren had. Ik zei zo iets van: ja spinnen, maar ik zou een maandag mijn huishoudelijk hulp een standje geven, dat ze mijn huis beter moet schoonmaken. Ik begon te lachen natuurlijk.

Maar dat bedoelde hij niet, natuurlijk. Gezien de ridder achtige dingen die ik in huis heb staan, vermoede hij dat ik slangen in huis had. Als ik ergens bang voor bent, is het wel slangen. Vreselijke dieren vind ik dat. Maar dat is ieder op zich, toch.

Daags erna, vroeg aan mijn, bijna dagelijkse hulp, of ik dat bij haar afriep. Nee, dat deed ik niet. Ik weet gewoon dat zij aan mijn interieur helemaal geen bal (om het maar on-aardig te zeggen) aan vind. Maar ik roep bij haar geen gekke dingen op. Gelukkig maar.

Voor iemand anders was mij interieur, zwaarden aan de muur en zo, agressief. Het riep, zeker bij haar, een hoop herinneringen op. Ze was eigenlijk een beetje bang. Van hulp aan mij kwam niet veel terecht, ik zetten haar op een stoel, en legde haar uit waarom ik zwaarden had, een harnas, diverse ridders enzo, had staan.

Na een tijdje verzekerde ze mij, dat ik een lief persoon was, dat dat ik geen kwaad in mijn lijf had. Nou ik haar ook niet. Ik zie haar nog regelmatig en we maken altijd een heel leuk en lief praatje met elkaar. In plaats dat ze mij hiep, hielp ik haar. Ja, ik weet het, lief van me (hahaha). Jammer voor me, dat ze gelukkig getrouwd is (hahaha).

Er was ook laatst iemand die mijn interieur heel mooi vond. Ik blij, toch. Zij vond het zo mooi en ze vroeg me of die harnas die ik had staan staan echt was. Ik zei van niet. Deze die ik heb is van aluminium. Ze vroeg of ze die eens mocht aan raken. Natuurlijk mocht ze dat.

Ook vond er iemand dat ik een hangmat persoon was. Nu lijk me dat wel geweldig om eens in een hangmat te gaan liggen. Ik zelf, heb dat nog nooit gedaan. En ik vond dat ontzettend grappig, en nog steeds krijg ik een smile op mijn gezicht als ik daar aan denk.

Ik heb ook wel eens gehad, toen was ik op herstel therapie, die vind dat ik een laarzen type was. Nu vind ik laarzen ontzettend fijn. Tenslotte droeg ik in 1970 als man zijnde al laarzen. Wat voor taal ik toen naar mijn hoofd heb gekregen, zullen we hier maar niet herhalen, maar het mag duidelijk zijn dat het niet veel moois was.

En zo zien je maar. Ondanks deze handicap die ik nu heb, kan ik om al die dat soort dingen ontzettend lachen. Vind ik wel erg leuk. Ik wist helemaal niet dat ik bij sommige mensen dat soort dingen opriep, terwijl ik alleen maar probeer om het, zeker in mijn eigen huis, naar mijn zin te maken en mezelf te zijn.

Geef een reactie

