Geplaatst in interieur

Stoelen met een geschiedenis

Nee,niet met een geschiedenis uit vorige tijden, maar meer het verhaal er achter.

stoelenIn 2013, als ik me niet vergis, in maart van dat jaar,kocht ik een paar stoelen. Nu heb in een interieur die doe denken aan de tijd van Napoleon. Dus lag het voor de hand, dat ook die stoelen aan die tijd moesten denken.

Ik moet zeggen, dat ik daar heel goed in geslaagd ben. Toch was er iets mee. Ik wist niet precies wat, maar een paar weken terug kwam ik er achter wat er mis mee was.

Ik heb toen een periode gehad, dat ik weinig of niet sliep. Met als resultaat, dat ik nog liep te zweren in mijn eigen huis. Ik moest verdomt goed uit kijken en me vaak vasthouden. Bovendien als ik aan de telefoon ben, ga ik meestal zitten en als ik b.v. een nieuwe DVD in mijn recorder stopt en de TV op Dvd zet, ga ik meestal ook zitten. Maar nooit stonden die stoelen zo, dat ik er gemakkelijk bij kon.

Die stoelen waren/zijn te zwaar om die zomaar even te verzetten. Dus het geval wat ik had, was die stoelen stonden/staan meer in de weg.

Nu was dat niet echt vreemd voor me, want ik had al bijna drie jaar het gevoel, dat het, zoals ik het had weg gezet, had ingericht, niet in mijn interieur, zoals ik dat voor ogen had, paste. Het voelde niet goed. Hoe vaak ik dat niet veranderd heb? Vraag maar aan de hulpen die ik ik heb.

Hoewel ik de twee stoelen geweldig vond, en nog steeds geweldig vind, had ik zo iets van, nee dit is het niet.

Toen ik daar zo aan zet te denken, kwam een verhaal te boven van Mijn Beertje. Nu weet ik na al die jaren, haar woorden niet precies mee, maar ze zei zoiets ”En ga je vanmiddag (ze kwam die morgen me helpen) nog iets leuk doen.

Ik zei zoiets van, nee niet echt, ik heb gisteren een paar stoelen gekocht die ze vanmiddag tussen 14.00 en 16.00 uur thuis komen brengen.

En je weet het, als ze die tijd noemen, komen ze één minuut voor 16.00uur. Dus dat wordt een hele middag thuis zitten en wachten maar.

In de avond kwam Mijn Beertje weer, deze keer voor de avond verzorging. Ze zag de stoelen en ze zei zoiets van dat ze wel mooi ware. Ze durfde er niet goed op de gaan zitten, dacht ik. Ik zei zoiets van: ga er eens op zitten. Kijk eens of hij lekker zit.

Ze ging er op zitten en ik vroeg haar of ze ook op die andere stoel kon gaan zitten, zien of ook die lekker zat.

En jawel, zo (lief) gek (hahahaha) ze ook is, ze ging er op zitten en ze zei natuurlijk dat die lekkerder zat dan de eerste. Ik zei zoiets van, dan moet ik ze even verzetten. Beide moesten enorm lachen om die gebeurtenis.

Ik moest aan dit verhaaltje vaak denken. Ik vond het, en nog steeds, erg grappig. En dat zal ik echt niet snel vergeten. De strekking dan.

Dus werd het tijd om de bank rekening te plunderen een gaan kijken en kopen, voor een paar nieuwe.

nieuwe stoelenMaar alsof er de duivel mee speelde, door dat ik op donderdagavond (21 juli 2016 – nu is het 28 juli 2016) even mijn vuilnis zak in de container gingen doen, verdraaide ik met mijn rug bij de lift deur, met het gevolg dat ik dagen last had van mijn rug. Iedere ongelijkheid in een vloer, tegel, deed me doen gillen van de pijn,

Het gevolg, dat ik veel later voor een paar stoelen kon gaan kijken en eventueel kopen, dan dat ik in mijn hoofd had.

Maar ja, ze zijn toch gevonden dus gekomen. En de stijl die ik graag wilde, en betaal baar waren,voor me. Wel een flinke week later, maar beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.

Geef een reactie

