Geplaatst in Wat me bezig hou

Verjaardag

Wat ik zelf, zeg sinds 1992, nooit heb begrepen, was mijn vermelding van de geboorte data van me.

Ik mijn paspoort/identiteit stond dat ik ik Juli was geboren. Toen ik in 1992 een geboorteuittreksel moest hebben van de gemeente Bergen op Zoom, daar woonde ik toen, was mijn geboortedatum heel anders.

Waarvoor ik die uittreksel precies nodig had, weet ik eigenlijk niet hieperde-piep-hoera.489534zo goed meer. Maar ik heb het idee, dat men het nodig had, toen ik me liet inschrijven voor een school in (Grafisch Lyceum) in Rotterdam. Maar dat is eigenlijk niet eens zo belangrijk voor me.

Er is mijn altijd verteld dat in in juli was geboren. Toen bleek ineens dat ik in mei was geboren. Het enig wat goed was, was het jaar.

Ik heb dat nooit begrepen. Ik ben er een jaar of 3 achter de indentie gekomen, van mijn biologische moeder. Nu weet ik helemaal niet, of dat er mee te maken had.

Ik snap er eigenlijk helemaal niets van. Ik heb geprobeerd om de geboorte datum van mei aan te houden. Maar daar wil eigenlijk niemand aan. En ik moet zeggen, ik kan er niet zo heel gek mee. Om zomaar bij een gemeente de datum te veranderen, luk me niet, kan ik niet, weet ik niet hoe ik het moet doen, en de gemeente wil er eigenlijk niet aan.

Conclusie voor mij, Ik weet het niet.

Ik heb zelf maar besloten, om die geboorte datum in mijn paspoort aan te houden. Dat is voor mij een stuk makkelijker. Maar het blijf toch iets “heel vreemds” voor me, waar je eigenlijk niet goed me weg kan. Het verhaal kan je eigenlijk aan niemand kwijt. Want hoe je het ook bekijkt, het blijft een vreemde geschiedenis, een vreemd verhaal.

Maar goed, laatst, was mijn paspoortse verjaardag. Mijn 62ste. Van verschillende mensen heb ik geen verjaardag wens gehad. Wel jammer eigenlijk en van sommige ben is zwaar teleurgesteld. Maar ja, als ik het zelf niet echt goed weet, dan mag je dat ook niet van een ander verwachten, toch……..

Maar toch.

Geef een reactie

