Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

The Six Wives Of Henry 8

Rotterdam – Henry 8 heeft me altijd geboeid. Dus toen ik deze zag staan, moest ik niet al te lang nadenken. Het zijn 3 DVD’s.

6 wifes of hendrik 8Op iedere DVD staan twee films van 90 minuten. Catherine Of Aragon, Anne Boleyn, Jane Seymour, Anne Of Cleves, Catherina Howard en Catherine Parr.

Nu was Henry 8 niet zo erg kieskeurig, zal ik maar zeggen, wat vrouwen betreft. Een paar ervan heeft hij zelfs onthoofd.

Nu gaat mijn persoonlijk vrouw van Henry 8 uit naar Anne Boleyn. Waarom weet ik eigenlijk niet, maar deze vrouw heeft/had iets.

Henry 8 had een voor keur voor de naam Catherine. Hij is maar liefst 3 maal getrouwd geweest met een vrouw die als voornaam Catherine had.

De films zijn in de stijl opnemen en gespeeld alsof het van Shakespeare is. Met wel het verschil, dat de tekst beter te volgen is en dat het wat levendige is.

Het is een 6 delige serie die de BBC in de jaren 70 heeft uit gezonden op TV. Je krijg zowel een betere inkijk op de Tudor tijdperk. Voor slecht 1.50 euro is dit een uit stekende koop geweest, waarvan ik verschillende delen regelmatig zal bekijken.

En ja, de BBC kon er toen al wat van.

Geef een reactie

