Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

Merlin – De Miniserie

Rotterdam – Sinds dat ik de eerste aflevering van de serie The Adventures Of Merlin zag, ben ik geïnteresseerd geraakt ik de figuur van Merlin.

merlin 1Natuurlijk, hoewel ik er al verschillende heb, ben ik daar beslist niet op uitgekocht. Of hoe je het ook mag noemen.

Nu wist ik al voor jaren en jaren, dat onze Rutger Hauer in een film van Merlin speelde. Dat was in 1998. Op Youtube heb ik daar wel iets over kunnen vinden, maar veel verder als dat kwam ik niet.

In 2006 werd deze op DVD uit gebracht. Hoe vaak ik b.v. Op Bol.com heb gekeken, wist ik niet, maar ik kon de film niet vinden, met Rutger Hauer in een van van rollen.

003Een week of wat geleden, zag ik bij een vriendin op de computer bij Bol.com deze DVD staan.

Inmiddels is hij thuis gekomen. Wat blijk nu, dat het een miniserie is (van 2 DVD’s) en dat Rutger Hauer er op mee speelt.

Dus eind goed, al goed, toch.

En het is een uitstekende serie, waar ik erg blij mee ben. Wel lang gewacht en gezocht en plotseling toch in mijn bezit, is gekomen.

De film zit vol met magie. Dat begin al als Merlin nog jong is en hij een (mooi) meisje moet redden uit het moeras. Zijn stok is veel te kort, maar met zijn magie kan hij hem laten groeien om deze lang genoeg te maken zodat het meisje aan de stok zich uit het moeras kan trekken.

Vol met vliegende draken en zo.

Rutger Hauer zijn kasteel stort een paar maal in en hij verdwijnt om mysterieuze wijzen in een wrak ijs. Jammer, maar helaas kom hij in de tweede DVD niet meer in voor.

Deze voeg mooi toe in mijn andere series over Merlin/King Arthur. Jammer dat ik hem nu pas kon kopen. Maar beter laat, dan nooit toch. Echt kopen hoor. Heel mooi.

Een gedachte over “Merlin – De Miniserie

Geef een reactie

