Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

The Last Kingdom

Rotterdam – Als je de TV zender, BBC First kan bekijken, heb je deze al gezien. Onze Rutger Hauer, speelt er een hoofdrol in. De magische tovenaar Merlin.

the last kingdomHet is een serie van het eerste seizoen.

3 DVD’s, een hele kijk. Geen Nederlands ondertitel (wel de Engelse) er onder. Maar wat geeft het.

De laatste weken (van af 6 Augustus tot deze arriveerde op 16 augustus) heb ik zo’n 12 DVD gekocht. Soms tweedehands, soms nieuw. Van die 12 DVD waren er 9 bij die iets met de middeleeuwen te maken had. Ik denk dat ik voorlopig wel genoeg middeleeuwachtige DVD gekocht heb.

Nu krijg ik weer een hoop shit over me heen. Ik weet niet waar ik deze moet plaatsen. Ik heb dat met meer DVD. Ik heb van Hans ooit eens copy gehad van seizoen 1 van de Vikings. Ik kocht deze later op DVD en gelijk seizoen 2 erbij. Maar hoe goed ik seizoen ik ook vond, seizoen 2 kon me helemaal niet boeien.

002Er zat voor mij totaal geen verband in. Het waren maar lossen afleveringen meer niet.

Later had ik dat ook met de DVD The Games Of Thrones. Nu zit ik beslist niet te wachten op de blote borsten van Carice Van Houten. Want als je daar over begint, dat mag Yootha Wong-Loi-Sing, mij ’s nachts wel wakker komen maken. Want dat is meer mij type. Maar dat kan bij het zien van een film of serie nooit de bedoeling zijn.

Nu heb ik dat met deze DVD ook. Nu ben ik totaal geen Viking of zo. En deze The Last Kingdom is voor mij een Viking gebeuren. Nu heb ik, denk ik, hoop ik, genoeg documentaires over wie de Vikings waren. Dus, mag ik ervan uit gaan, dat ik er wel iets van weet.

Bovendien, mijn oudste dochter is nogal voor de Vikings (hoe zou dat nu komen?).

Maar ik val steeds terug op de middeleeuwen en met name de kastelen, interieur en de kleding.

Nee, The Last Kingdom is niets voor mij. Leuk om hem een keer te zien, en ik zal altijd wel iets met Vikingen hebben, maar zelf ben ik er beslist geen. En dat zal ik waarschijnlijk ook niet worden ook. Ik moet dit soort series/films gewoon niet meer kopen. Maar voor de liefhebbers, een prachtige serie. Kopen zou ik zeggen. Je mag ook bij mij komen kijken hoor ………

Heb hem zelf vroeg tijdig uit gezet, in de toekomst zou ik wel verder zien

Geef een reactie

