Geplaatst in interieur

Kroonluchter voor 4 kaarsen

Eindelijk.

Na lang zoeken heb ik eindelijk mijn kroonluchter.

Er komt meer bij kijken dan alleen maar de prijs. Je zit ook nog met de maat. En dan heb je nog zoiets van het aantal kaarskroonluchteren. En dan kom je eigen wil, eigenlijk op de tweede plaats. Want je kan wel iets willen, maar als hij niet is wat je eigenlijk zoek, dan kan je beter verder kijken.

In mijn geval heeft verder kijken heel veel jaren gekost. Vroeger, dus voor de kennis van o.a. Internet, had ik geen flauw idee waar ik moet zoeken. Ik heb zolang in tweedehands winkel gekeken, op rommelmarkten of wat dan ook.

Op den duur had ik wel iets, maar die moesten ze dan speciaal voor me maken. En ja, dan kom de prijs om de hoek kijken. Dus op die manier was dat geen uitkomst voor me.

Maar het gezegde bestaat niet voor niets toch: Zoek en gij zal vinden.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat de kroonluchter niet helemaal is wat ik eigenlijk zocht. Maar dat hou niet in dat ik er niet blij mee ben. Integendeel. Hier ben ik echt blij mee.

Want eigenlijk zocht ik een luchter waar 6 kaarsen op konden branden. Maar ja, dan komt de prijs ook weer om de hoek. Het zijn er maar 4 kaarsen geworden. En ik weet het, niet om te branden, maar gewoon voor sie002r, omdat het ook heel mooi in mijn huis staat. Want tenslotte hebben dat kastelen ook.

Ik kwam hier eigenlijk achter, toen ik een week of wat geleden mijn Robin Hood shirt kocht. Van het een kom het andere, en toen zag ik hem. Even nadenken. Nou meer nadenken om de prijs dan. Maar ik was er toch vrij snel daaruit.

En nu hang hij dan aan mijn plafond. Heerlijk. Eindelijk. Wat kunnen we weer genieten.

Geef een reactie

