Geplaatst in Gitaar Plus 2016

Gitaar Plus 8

Nummer 8, oktober 2016

Dat muziek winkels het heel moeilijk hebben in deze tijd mag duidelijk zijn. Hoe vaak je een bericht lees, dat er weer een winkel moet sluiten of daar er door bezuinigen winkels samen gaan, website/shop samen gaan?

001In Actueel van de nieuwe Gitaar Plus 8, is weer te lezen dat er na 36 jaar De Staar ermee stopt. De rede wordt niet gegeven, maar het zet je wel aan het denken. Maar gelukkig staat er ook goed nieuws in Actueel.

En dan is er Hebbeklingeltjes weer. Helaas voor mij, veel te korte rubriek, maar wat er instaat, is altijd weer interessant om te lezen.

Dat er artikelen in Gitaar Plus staan, die men ook geweldig in boek zou kunnen uit brengen, is door de lezer wel bekend. Ik vertel ar beslist niet nieuws mee. Een van die rubrieken waarvan men de artikelen in boekvorm kan uit brengen is De Klassiekers.

Deze keer staat de mooie en geweldige gitaar Levin Model 2 Solist er in. Het serie nummer 132 301 en het bouwjaar is 1942. De schrijver van deze serie is Nicky Moeken. Hij mag wel eens in het zonnetje gezet worden. Want de ware gitaar liefhebber smult er iedere keer weer.

002Voor mij is deze rubriek altijd het eerste wat ik bekijkt en lees, als de gitaar Plus in brievenbus valt. Maar deze keer moet hij die eer eigenlijk delen met het artikel van Ruben Hoeke.

Een ander apparaat wat mijn aandacht trek is van het merk Boss. De GT-001. Jammer voor mij, dat Boss niet jaren eerder met dit gitaar effect op de markt kwam. Vroeger (een jaar of 5 geleden) had ik zelf een opname studio. Door een ongeluk van mij, kan ik zo goed als geen gitaar meer spelen. En opnemen is er helemaal niet meer bij. Iets wat nooit wendt voor me.

The Boss GT-001


Maar er zijn ook weer volop gitaren. Zoals de Strandberg, The Loar LH306T, de W(ee)L(owden)-35 FF, de Jerry Foskett 12-snarig, de Garey E. Levinson LS-33 en de Squier Mikey Way Mustang basgitaar.

Versterkers zoals de Marshall Code 50 en natuurlijk de vaste rubrieken zoals Akkerpunctuur, Correspondentie en TweedeKansje.

Daarnaast een interview met Ruben Hoeke en Sari Schorr & The Engine Room.

Sari Schorr & The Engine Room met Rock “n Roll


En, zoals altijd, zal ik wel weer een hoop van de inhoud vergeten zijn. Maar er staat altijd zoveel in, dat je die moet kopen of een abonnee moet nemen. Dus dan een e-mailtje naar gitaarplus@me.com of een telefoontje naar 020-6372274 en als je nog ouderwets een kaartje wilt sturen, dat kan ook naar Hobbies Media BV, Klaprozenweg 86, 1032 KX Amsterdam.

Foto’s copyright by Gitaar Plus, 2016.

2 gedachten over “Gitaar Plus 8

  1. sunglasses are singular of the near standard Sunglasses. Ray Ban sunglasses are identified by their pretty dash and tinges and they take a wide place of ways and occurred in a variety of trends like , Daddy-O, Predator and .Ray Ban is the nearly recognized make in sunglasses in the whole world. Well no other brand is as weelecellbrat-d as that of Ray Ban sunglasses

    Like

Geef een reactie

