Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

Robin Of Sherwood

Het is het derde seizoen wat ik hier heb.

004Nu zijn DVD altijd wel te geg als ze over Robin Hood gaan. Dus hier zeg ik ook beslist niets slecht over. Maar het is wel erg vreemd als je met het derde seizoen begin. Het verhaal is eigenlijk al ten einde. Men begin als Robin Hood al dood is, overleden is.

De bekende personen zoals de Sheriff Of Nottingham (die hier een valk heeft, die naar de naam AJAX luister), Marion, Guy Of Gisburne, Little John, Will Scarlet, Truck, en Much.

007Volgens de omschrijving op de doos, heeft NED 3 hem in die tijd uit gezonden. Maar daar weet ik niets van.

De zoektocht naar seizoen 1 en 2 is dus nu begonnen. Ik had er nog nooit van gehoord en nog nooit iets van en over gelezen. Want ook deze serie wil ik graag compleet hebben.

Maar het leuke is wel dat er in aflevering 4 van dit derde seizoen, de namen van King Arthur, Camelot, Avalon, de ronde tafel (die is zichtbaar) genoemd worden.

in-stijlNa een paar afleveringen heb je niet het idee dat je de eerste twee seizoenen niet gezien heb. Het krijg een eigen verhaal. En het verhaal lijn heeft natuurlijk met Robin Hood te maken. Na de aflevering 4 of 5 krijg je het idee dat je naar een lange speelfilm zit te kijken. Dat is goed, toch.

Bij Bol.com eens verder kijken. Ik zal ze daar beslist tegen komen.

Carina van Facebook maakte er een notie van, voor mij. Lief toch.

Wat wel leuk is om te vermelden is dat Jason Connery (de zoon van Sean Connery) een hoofdrol speelt. En de muziek is van Clanned. Ik weet alleen niet goed of het dezelfde is als Clanned Heat. Die vond ik in de jaren 70 van de vorige eeuw geweldig.

005Parallellen met de serie “The Legends Return zijn er ook wel. In deze serie “Of Sherwood” gaat men iets dieper in op de figuur “De Slager”. In “The Legend”komt de zoon van De Slager alleen maar wraak nemen op de sheriff van Nottingham. Terwijl “In Sherwood” de Slager even sheriff is, en de bestaande sheriff beland in de gevangenis.

Seizoen is spannend en mooi, toch zit ik zwaar te denken of seizoen 1 en 2 te kopen. Want toch mis je iets.

Het is in ieder geval een prachtige aanvulling aan de collectie die ik heb over Robin Hood.

Geef een reactie

