Geplaatst in interieur

Zwaarden

 

Dat ik dol ben op zwaarden, mag duidelijk zijn. Mijn huis hang er vol mee. Nu een 8 stuks.

Een paar jaar geleden zei eens iemand (Kim) dat zwaarden verslavend werken. Heb je er een, dan wil je er mee. Ik had toen een drie-tal zwaarden. Ik dacht nog, dat zal wel mee vallen.

005Nu heb ik altijd de zwaarden die b.v. Zorro en de 3 Musketeers gebruikte erg mooi gevonden. Diep in mijn hart, wilde ik ook wel zo’n exemplaar hebben. Dat het vrij lang geduurd heb, ach, ja dat kan.

In het artikel “Nee, het begin niet bij de Musketeers” (zie elders op dit weblog) maakte ik al melding van de musketiers-achtige zwaarden.

Inmiddels is het tweede musketiers-achtige zwaard aan gekomen. Wel anders dan ik besteld had, maar dat mag de pret niet drukken. In plaats van brons is het hout geworden.

Ik ben ruim 15 jaar geleden met zwaarden begonnen. De samuraiset zwaarden waren de eerste. Ik vond, en nog steeds, daar geen bal aan. Maar ze waren lekker goed koop en ik moest ergens beginnen. Inmiddels heb ik deze al lang weg gedaan. Niets aan.

In mijn huwelijk, en later in mijn relatie, is er nooit en nimmer spraken geweest van zwaarden. Ruim 15 jaar geleden kwam ik er achter, dat ik dat toch wel erg mooi vond en dat ik er er ook wel een paar zwaarden wilden hebben. Je begin ergens aan, maar je heb eigenlijk geen idee.

sabel-kimDaarbij komt natuurlijk, dat ik kleine kinderen had. Een ook een zwaard is natuurlijk een wapen. En daar moeten kinderen verschoond van blijven. Nu ze een stuk ouder zijn, hebben ze het besef (hoop ik dan) dat ze er af moeten blijven. En dat papa het gewoon mooi vind, en deze voor de sier heb hangen. Net zoals ik een harnas in huis heb.

Nu heb ik er dan een 8 zwaarden. Een paar zijn ontzettend mooi en er is er eentje bij, die een speciaal plekje in mijn hart heeft. Je weet welke ik bedoel Kim.

Modellen uit King Arthur tijd, Spaanse burgeroorlog en musketiers. Ik ben er op allemaal apetrots op. Het geeft een bepaalde sfeer in huis. Mede door de indeling, de harnas, fakkels, lichtkroon met 4e kaarsen, krijg je toch mijn huis een middeleeuwse uit straling.

018Vandaag (13 oktober 2016) is mijn tweede Musketiers zwaard aan gekomen. Ik kom daar zeker nog op terug, later. Eerst uitpakken en kijken wat ik geknutsel heb en in mijn hoofd heb, ook werkelijk kan.

En dan kan ik eens gaan kijken of het gekunstelde en wat ik in mijn hoofd heb, ook werkelijk gaat. (het resultaat is hiernaast te zien).

En dan is het toch geworden zoals ik dat in mijn hoofd had voor een week. De zwaarden hangen gekruist en een set fakkels zijn er bij gekomen.

Het wordt nog eens wat, zo ……..

Blij toe.


Geef een reactie

