Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

The Brothers Grimm: Once Upon A Time

 

Toen ik deze DVD zag staan, dacht ik eerst aan het sprookje van Hans en Grietje van de gebroeders Grimm. Bij het bekijken van de hoes, kwam

ik tot een heel andere gedachte.

the-brothers-grimmToen ik op donderdag 20 oktober boodschappen was aan het doen op het Ambachtplein, kwam ik langs een winkel waar een paar weken terug nog de winkelketen Blokker zat. Het was nu een tweedehands winkeltje.

Ik naar binnen en ze hadden daar een doos of wat met DVD’s. Dus ik kijken, vond ik er een vijftal. Toen ik ging afrekeningen schrok ik van de prijs. Deze vijf DVD’s kosten in totaal slecht 5 euro. Dus onderweg had ik zoiets van, niet slecht toch.

Al zijn er maar twee die de moeite waard zijn, dan nog is het een koopje. Ik heb de eerste al gezien, en die was best wel goed: de DVD The Brothers Grimm: Once Upon A Time.

Laat ik voorop stellen dat het een goede film is. Geen sprookjes zoals Hans en Grietje, maar een mooie speelfilm.

Of het een Middeleeuwse film is? Ik weet niet zo goed waar ik hem moet plaatsen. De kleding is okay en ook het vuur en fakkels doet mij wel aan die tijd denken. Boven worden er zwaard gevechten gehouden en grimm6pijl en boog schieten.

Maar er komen ook magische dingen in voor. En spinnen webben en zo. Dus kort om een film naar mijn hart.

Een sprookje. Maar dan met een volwassen acteurs zoals Matt Damon. Oké, maar of ZAPP TV (NPO3) deze onder het motto De Mooiste Sprookjes, zal uitzenden …….. Ik geloof er niets van.

Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit ………

Geef een reactie

