Geplaatst in Gitaar Plus 2016

Gitaar Plus 9

Nummer 9, November 2016


Uriah Heep met Look At You Self in 1973.

 

 

Deze maand is Gitaar Plus erg gemeen. Voor mij dan.

009Op pagina 46 hebben ze een bespreking van het boek The Bass Book. Waarom op pagina 46 en niet op pagina 1. En dan op pagina 14 een interview met Mick Box van Uriah heep. Dit artikel moet op pagina twee staan.

Nee, alle gek op een stokje natuurlijk. Natuurlijk hebben ze in een interview met Mick Box van Uriah Heep. Dat die groep inmiddels al 47 jaar bestaat en dat het veel meer is geweest, en nog steeds, dan de hit singel Look At Yourself, dat is voor mij wel duidelijk. Tenslotte heb ik wel een paar technische interviews op DVD met Mick Box. Heerlijk hoe hij kan vertellen.

En natuurlijk hebben ze een bespreking van The Bass Book. Volgens de beschrijving, en dat kan ik alleen maar beamen, zonder er een woord van te 012hebben gelezen, “Iedere bassist, die zijn instrument lief is, moet dit werk aanschaffen. Voor de ruim 30 euro is het ruimschoots zijn geld waard”.

Ik kan er alleen aan toevoegen, wie een warm hart heeft aan de gitaar (ja, dom eigenlijk, want anders koop/abonneer/lees je Gitaar Plus niet, is het geweldig om iets over een basgitaar te lezen. Want zeg nu eerlijk, een band zonder basgitaar ….. En natuurlijk zijn er bassisten die men vergeten zijn en of niet genoemd hebben. Maar mensen als Paul McCartney, John Entwistle, Stanley Clark en Jaco Pastorius (om er maar een paar te noemen) staan er wel in.

Mijn voorkeur gaat uit naar de in 2002 overleden bassist van The Who, John Entwistle. Dus moet ik dit boek zeker kopen.

Als ik van het voorafje heb gesmuld, wordt het tijd voor het hoofdmenu. En dat begin met Actueel. Daarna Hebbeklingeltjes, met daarin een bespreking van het gitaar boek over de Gibson 335. Daarna is het warm eten aan de beurt. Deze keer begin ik met de gitaar Starstream VSS-1 met een snel gevolg van de GLXE 6000 RSB en de Tylor GS Mini mahonie.

Als tussen doortje hebben we de Hartke TX600 EQ en de gitaar Torun Nova Custom, de Danelectro DCD 59 12 snarig, de Norman B50 HG, de geïnvesteerde John Suhr Technology van Peter Frampton. En dan als tweede tussendoortje heb ik de Correspondentie, Akkerpunctuur en TweedeKansje.

010Het hoofd menu is dik gezaaid deze keer. 25 Jaar Vintage Veenendaal en een nieuw logo en pand voor de Bax Music De kracht van de Ovation Gitaren den dan bijna de slagroom op de taart van De Klassiekers Gibson Byrdland.

De slagroom op de taart is deze keer interviews met Mick Box, The Dynamite Blues Band en Richard Shindell

Weet je wat eigenlijk zo jammer is, dat mijn eetlust voldaan is op dit moment. Maar gelukkig, heb ik morgen weer honger naar gitaren. En overmorgen weer en dan …… Wat ben ik verdomd blij dat het blad voor mijn neus lig.

En als je net als ik, je honger wil sussen, neem dan een abonnement op Gitaar Plus.

Zoals altijd, zal ik wel weer een hoop van de inhoud vergeten zijn. Maar er staat altijd zoveel in, dat je die moet kopen of een abonnee moet nemen. Dus dan een e-mailtje naar gitaarplus@me.com of een telefoontje naar 020-6372274 en als je nog ouderwets een kaartje wilt sturen, dat kan ook naar Hobbies Media BV, Klaprozenweg 86, 1032 KX Amsterdam.

Foto’s copyright by Gitaar Plus, 2016.

Geef een reactie

