Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

The Last Legion

 

Toen ik deze DVD zag staan, dacht ik die hebben we al.

009Maar toen ik de hoes zag, bemerkte ik dat deze toch totaal anders was dan de DVD The Lost Legion. Dus maar gekocht

Toen ik op donderdag 20 oktober boodschappen was aan het doen op het Ambachtplein, kwam ik langs een winkel waar een paar weken terug nog de winkelketen Blokker zat. Het was nu een tweedehands winkeltje.

Ik naar binnen en ze hadden daar een doos of wat met DVD’s. Dus ik kijken, vond ik er een vijftal. Toen ik ging afrekeningen schrok ik van de prijs. Deze vijf DVD’s kosten in totaal slecht 5 euro. Dus onderweg had ik zoiets van, niet slecht toch.

De tweede van de hele reeks is de DVD, The Last Legion.

the-last-legion-3Het is een film uit 2007 met in de hoofdrollen Colin Ferth, Aishwarya Rai en Ben Kingsley. Het speelt zich af in 476 na Christus in het Romeinse Rijk.

Nu heb ik al meer geschreven dat ik niet zo van het Romeinse rijk hou.

Nu zeg men dat o.a. De Vikingen nogal bruten waren en worden vaak in films en serie zo weg gezet. Maar Romeinen waren nog een beetje ……., voor me. Over vrouw onvriendelijk zullen we het maar niet hebben even als hoe men “hun slaven” behandelde.

last-legionZe hebben veel beschaving bij gebracht, zeg men, Maar als dat beschaving is ………

Toch buiten dat om, is het best een hele goede film.

Ik weet dat ik vrij veel van dit soort films heb. En dat ze toch allemaal een beetje op elkaar lijken. Maar dat is niet waar natuurlijk. Soms heb ik echt wel het idee, dat ik die of die scene al eens eerder heb gezien. Bijvoorbeeld op de TV. Een bepaalde vrouwelijk hoofdrol spelers maken toch ook wel indruk op je.

Deze is 100x beter dan The Lost Legion. Gelukkig wel.

Geef een reactie

