Geplaatst in Wat me bezig hou

Klein Kind

 

Klein kinderen, doet je denken aan, dat je eigen kinderen ook ooit klein/jong geweest zijn. Heerlijk.

Laatst is mijn dochter lang geweest met haar zoon. We zouden gaan uit eten gaan. Nu als ik, waar ik ook ga, weg gaat, ik mijn huis sleutel rond mijn hals hang. Dan raak ik hem niet kwijt, zullen we maar denken.

Nu kwamen wij bij een eethuisje, bleek de deur op slot te zijn (waren al gesloten zo rond de klok van 19.00 uur). Maar geen paniek dacht mijn klein zoon, opa heeft toch een sleutel rond zijn hals hangen, dus die maak hem wel even open.

Niet dus. Hij een beetje boos. Begrijpelijk. Maar het was zo goed geredeneerd van hem, 3 jaar, dat ik eigen best wel moest lachen. En automatische moest ik aan dingen denken denken die zijn moeder, mijn dochter, ooit ook een had gezegd en voor haar doen (op die leeftijd) heel goed geredeneerd had.

We gingen maar snel naar een ander eet-tentje. Daarna gingen we nog naar een supermarkt om een ijsje te halen. Moeders pakte zo’n winkel mandje op wieltjes. Je kent die wel. Vond hij toch wel leuk. In plaats van de boodschappen, ging hij er maar zelf inzitten. Ja als moeder toch het mandje op wieltjes trekt, dan kan ik er beter in zitten, moet hij gedacht hebben.

Thuis gekomen na een geweldig fijne avond, zag hij zijn opa’s nieuwe schapenvacht op de bank liggen. Hij deed spontaan zijn trui en schoenen uit en ging onder het vel liggen. Deed zijn ogen dicht, en deed alsof hij sliep. “ik wil bij jou slapen slapen. Opa” vroeg hij.

Gezien mijn lichamelijk conditie en zijn leeftijd en het feit dat hij met zijn moeder nog naar een andere afspraak moest, hebben we het maar zo gelaten.

Nog een lekker ijsje, en hij genoot ervan.

Jammer, (hahaha) dat ook zijn opa heeft genoten. Maar ja, nu heeft hij alle twee de schapen vachten in beslag genomen. Maar voor mijn zijn ze nu ook een beetje van hem, toch?

Geef een reactie

