Geplaatst in Wat me bezig hou

Vuur werk het land uit

 

Van de week had ik een discussie over vuur werk. Men vond dat maar niets, om het zacht te zeggen.

Okay, nu is dat een discussie waar je volgens mij nooit wil uit komen. Je heb voor standers en je heb tegen standers. En allebei hebben eigenlijk slechte argumenten.

Vuur werk moesten ze verbieden omdat …….. Ook in Rotterdam. Toen ik die persoon vertelde dat je dan toch bij de burgemeester moest zijn, want tenslotte had hij een vergunning afgegeven om op de Erasmusbrug in Rotterdam het nationale vuurwerk van daar te laten komen.

“Maar dat is anders” werd er me verteld.

Nu kan het het aan mij liggen, maar voorwerk is vuurwerk werk, en als dat verboden wilt hebben in een stad als Rotterdam, moet je toch bij de Gemeente/Burgemeester zijn, toch. En zeker mijn de schuld niet geven. Ik weet amper wat vuurwerk is, en vind het bovendien enorm gevaarlijk. Dus dat komt echt niet in mijn handen terecht. En mijn kinderen heb ik daar nooit en te nimmer in gesteund. Zelfs flink op gemopperd.

Ooit zelf een poesje (lapjeskat) gehad. Het was gewoon schandalig dat zij voor 12 jaar lang iedere oudjaar avond, naar boven vluchten en dan heel diep achter in, onder het bed ging liggen. Doods bang was ze. Kwam niet in de buurt, wan ze zou zo je ogen uit krabben. En dan was ze twee dagen onder het bed.

Alleen daar al om zou je ……..

Geef een reactie

