Geplaatst in Wat me bezig hou

Schaken

 

In de Middeleeuwen konden ze maar weinig spelletjes.

dscf6656Ja martelingen, onthoofden, jagen, dobbelen en iets of wat van kaarten. Welke serie en of film die je bekijk wat over de Middeleeuwen gaat, ziet men wel een schaakbord of ze zijn wel aan het schaken.

Maar ook toen kon men al vals spelen. Als ze maar wonnen. Bij sommige hier, is het niet anders, geloof ik

Nu weet ik totaal niet hoe men moet schaken. Ik weet er dan ook niets van. Maar ik heb vaak genoeg op verschillende websites zitten kijken naar schaakborden. Ik schrok er steeds weer van de prijs. Want ze zijn eigen best duur. Zeker om het zomaar weg te zetten als sfeer.

dscf6655Dus het kwam er maar nooit van. Een paar weken terug heb ik eens een kleintje gekocht in een speelgoed zaak. Gewoon om te kijken. Meer niet.

Helaas, maar gelukkig voor mij, kwam Hans O. er achter, en die had er nog wel eentje voor me staan. Hij was er dol enthousiast over. Samen met zijn zoon speelde hij iedere week. De ene die hij had voor me was de Heit Ham uit Irak. Nou daar was ik wel voor te vinden. Ik was daar ontzettend blij mee, dat hij me die aanbood. Heerlijk.

dscf6662Hij heeft me ontzettend enthousiast gemaakt. Ben dan zij hem op verschillende site beland voor de spelregels. Maar helaas, ze hadden het niet zo goed in het Irakees kunnen schrijven, zeggen, wat dat kan ik niet lezen.

Nu heb ik van Anika een mini serie op DVD gehad, wat spelende wijs de spelregels uit leg. Lang Leve De Koningin heet die mini jeugd serie en staat op 2 DVD’s. Maar dat is voor later.

Geef een reactie

