Geplaatst in King Arthur

James Mallory Merlin

 

Tovenaar Des Koning

Een book heb ik hier nog nooit besproken, maar eens moet de eerste keer zijn.

Van de week was ik in een tweedehands winkel, ik kocht daar iets, en toen zag ik voor slechts 1 euro dit boek staan.

Sinds mijn ongeluk een jaar of 6 geleden, heb ik de grootse moeite om iets te lezen. We doen het wel, maar waar het eigenlijk over gaat, weet ik veel. Toen ik dit boek zag staan, maakte ik een uitzondering.

Een ieder weet wel dat ik een grote fan van Robin Hood, The Musketeers en King Arthur. En als je bij King Arthur komt, kom de automatische in contact met de tovenaar Merlin. De 5 seizoenen van Merlin kijk ik dan ook regelmatig en met veel plezier.

Ik heb maar dvd’s/films die zowel met Merlin als met King Arthur te maken heeft. Dus toen ik dit boek zag staan, twijfelde ik geen moment. Thuis gekomen dat het geschreven was naar aan leiding van de de mini serie die ik op onderstaande link, al besprak.

https://cmmoerenhout.wordpress.com/2016/08/18/merlin-de-miniserie/

Rutger Hauer speelde in 1998 mee in deze serie (2 DVD’s).

Toch is het vreemd om een boek te lezen waarvan je de twee delige serie al zo vaak heb gezien. Je heb zo de neiging om bepaalde beelden op te roepen.

Maar het is in ieder geval leuk om er een boek over gelezen te hebben.

Geef een reactie

