Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray

The 3 Musketiers

The Musical

Na verschillende films, series en tekenfilm, nu ook als musical.

Ik ben niet zo heel weg van musicals, zeker niet van onderwerpen waarvan ik denk, dit of dat kan eigenlijk niet. Gewoon om het verhaal mij bekent is, en ik zelf bepaalden dingen in mijn hoofd heb.

Op musical gebied (zo wie zo als je teksten maak en daar muziek bij maakt) moeten bepaalde woorden wel in de muziek passen. En dat rammel wel eens.

Aan de zang kwaliteiten mankeer helemaal niets en ook het decor ziet er geweldig mooi eruit.

En aan de cast nog minder. Zo zien we Bastiaan Ragas, Tooske Breugen, Pia Douwens, Srtnaley Burleson en Henk Poort. Toch niet de eerste en de beste natuurlijk.

De kranten waren in die tijd dol enthousiast. . Internationaal Topniveua – de Volkskrant. Je Komt Ogen Te Kort Bij 3 Musketiers – Ragionale Pers, Een Geweldig Genot Om Naar Te Kijken – Trouw.

Maar of het een goed musical is, daar kan ik geen oordeel over hebben. Ik heb ooit maar 1 musical in het theater gezien (The Who’s Tommy). Op TV heb ik wel eens verschillende gezien, laatst nog Camelot (over King Arthur). Dus heb ik er totaal geen verstand van.

Maar gezien aan de verzameling die ik op DVD gebied van The Musketiers heb, kon deze eigenlijk ook niet uit blijven. En als je hem dan voor slecht 1 euro kan kopen, dan heb je geen keus, toch.

Ik heb hem wel helemaal gezien, al was het maar in 3 stukken. Hou je van musical, dan denk ik dat hem best kan kopen. Een glaasje wijn, een paar kaarsjes aan en languit op de bank liggen, dan moet het wel leuken.

Geef een reactie

