Geplaatst in Films / DVD / Blu-Ray, Middeleeuwen

The 300 Spartans

Het is een oude klassieker (uit 1967) die in 2006 op DVD verscheen

Het is een verhaal wat zich afspeelt in Griekenland, zo’n 480 jaar voor Christus. Met Richard Egan en Sir Ralph Richardson in de hoofdrollen.

Het is natuurlijk wel een film die me aanspreekt natuurlijk. Een middeleeuws achtig iets.

Voor de techniek hoef je film niet te zien of zeker niet te kopen. In 1967 namen ze bepaalde dingen niet zo serieus. Mensen waren nu niet eenmaal verwent, zoals men dat nu is. Bovendien in Zwart-Wit zie je bepaalde dingen niet.

Nou ja zwart-wit …….. Nou ja, kleur……

Maar maak het dan dat dit een slechte film is. In tegendeel. Men wist toen al verdomd goed hoe ze verhalen/gebeurtenissen moesten vastleggen op film. En ik heb van de eerste minuut tot de laatste minuut dan ook enorm genoten.

Het is een hele leuke film, en ik ben blij dat ik hem nu in mijn collectie te mogen hebben.

Aanrader, zou ik zeggen.

Geef een reactie

