Geplaatst in Middeleeuwen

Duelleer Pistolen set 1550 replicatie.

Soms kom je wel eens iets tegen, waarvan je zeg: nee dat kan niet, dat pas totaal niet bij me. Maar ja, dan heb je weer je liefhebberij van The Musketiers.

De flintlock is in het jaar 1550 uitgevonden. Een scherp flintje, vast in de haan, slaat op een verhard staal en werpt een vonk uit die het poeder ontsteekt.

De mechanica van deze flintlock pistool is volledig flexibel, maar ze zijn niet functioneel. De pistolen zijn reproducties van meesters van de 18e eeuw.

De lente is c.a. 30 cm

Inmiddels hem ik een twee tal zwaarden en een geweer waarvan het mechanisme erg verdomd veel lijk als wat men toen gebruikte. Het geweer in overigens van rond de 1840, dus niet uit die tijd. En dan nu een pistool. En gelukkig werken deze niet, is het allemaal nep.

Ondanks ik een fan ben van de middeleeuwen, verafschuw ik het geweld. Met name geweren en al wat daar mee te maken heeft.

Maar ik ben vooral onder de indruk en de middeleeuwen om al dat mooie interieur. En daar horen ook wat zwaarden bij.

The Musketiers kwam in half in de jaren 70 van de vorige eeuw in contact. De middeleeuwen van in 1969 en 1970, met de series Floris en de zwart-wil serie uit 1958, Ivanhoe. Daardoor heb ik weet ik veel hoeveel films van de middeleeuwen en serie, van King Arthur, Robin Hood, Ivanhoe, Henry 8, The Musketeers en meer.

En dagelijks kijk ik wel naar een film of serie. Sommig al meer dan 100 keer gezien, geloof ik. Maar het blijf indrukwekkend voor me.

Geef een reactie

